טעינת נייד
לילו מייקי

טעינת נייד

מדי פעם בפעם (כשאין חשמל בנמצא) אני מטעין את מכשיר הסלולר שלי דרך כבל USB שמחובר למחשב נייד של חבריי, במקום לספק כוח.אני דואג כמובן לדחות את בקשת חיבור הנתונים. האם יש בכך סכנה של גישה לנתונים שלי? האם ניתן לפרוץ לי לנייד?לצורך ההתייחסות אני מחזיק בנייד מסוג סמסונג, עם מע' הפעלה של אנדרואיד - האם התשובה תשתנה ביחס לאייפון?תודה!
Dafna

התשובה לשאלה זו היא קצת סבוכה. ברמה התיאורטית – כן, חיבור הטלפון הנייד באמצעות USB למחשב נייד עלולה לסכן את המכשיר שלך לכאורה, במקרה שבו על המחשב הנייד מותקנת נוזקה.

אבל, חשוב להתייחס לשני פרמטרים: הראשון, על מנת לבצע תקיפה מסוג זה, יש צורך בהאקרים ברמה הגבוהה ביותר, שיהיה באמתחתם נוזקה ל-PC, נוזקה לאנדרואיד/iPhone, וכן חולשת USB שתאפשר להם להתקין את הנוזקה על הטלפון הנייד (בהנחה שאינך מעביר קבצים נגועים מהמחשב בעצמך). יכולות מסוג זה קיימות בד"כ אך ורק בארגוני ביון של מדינות (וממש לא אצל כל מדינה). השני, ישנן דרכים קלות הרבה יותר להדביק את הטלפון הנייד שלך בנוזקה.

העובדה שאתה מכבה את שיתוף הנתונים, ובוודאי שלא מעביר קבצים מהמחשב לטלפון, בהחלט יכולה להקשות על הדבקה מסוג זה.

בנוגע ל-iPhone, בגלל שהוא פחות נפוץ, ובגלל ההתייחסות הרבה של Apple לאבטחה, הוא נחשב למאובטח יותר מפני תקיפות סייבר, אך פורסמו לא מעט אירועים של התקנת נוזקות על iPhoneים.

לסיכום, באופן כללי, קיימת סכנה של הדבקה בנוזקות גם ב-iPhone וגם באנדרואיד, ככה"נ הסכנה גדולה יותר באנדרואיד. הדבקת המכשירים דרך USB תדרוש יכולות סייבר ברמה גבוהה וחריגה ביותר, עבור ההאקר הממוצע. אם אתה לא חושב שאתה יעד של ארגון ביון – אנו לא חושבים שיש לך ממה לחשוש כאשר אתה טוען את הטלפון הנייד דרך המחשב, כל עוד אתה לא מעביר בעצמך קבצים נגועים.

מה חדש בקהילת הסייבר