בחירת שירות מייל
Fabio Lior

היי דניאל,

באופן אישי, אני מעדיף את שירות הדוא"ל – Gmail. בנוסף, ממליץ גם על השירות של Protonmail ששמים דגש על פרטיות.

זאת שאלה קצת טריקית, השאלה היא מה מאובטח בעינייך, אבטחה מפני האקרים? מפני גופי ביון וממשלות? פעילות אנונימית ופרטיות?
אני סמוך ובטוח שספקיות הדוא"ל הגדולות (Microsoft, Google) עושות הכל כדי לאבטח את מערכות הדוא"ל שלהן ומספקות הגנה כוללת כנגד האיומים השונים.
זה לא חשוב כמה המערכת תהיה מאובטחת אם בסופו של דבר תיפול בפישינג ותזין את פרטייך האישיים באתר מתחזה ולכן עניין האבטחה הוא שילוב של מספר גורמים:
1. מודעות – מעל הכל! חשוב להיות ערים לסכנות שאורבות לנו ברשת (יש כאן באתר מספר רב של מדריכים שמומלץ לצפות בהם).

2. סיסמה – חוזק סיסמה ואמצעי אימות נוספים כמו אימות דו שלבי יקשו על התוקף ועשויים להרתיע אותו מלנסות לפרוץ לחשבונך ולבזבז זמן יקר (זמן=כסף).

3. ישומי צד שלישי – הגדרת החשבון ביישומים צד שלישי (Thunderbird, Outlook) חושפים את החשבון לדרך תקיפה נוספת לדוגמה:
נניח שהגדרת את חשבון הדוא"ל שלך באחד מהיישומים הנ"ל ומחשבך נפרץ, באופן אוטומטי חשבון הדוא"ל שלך יהיה חשוף לגמרי בפני התוקף וזאת ללא צורך בהזנת סיסמה. כעת, כל שנותר לתוקף הוא לחפש את הקורבן הבא ברשימת אנשי הקשר שלך ולהשתמש בחשבון שלך להפצת הנוזקה.

4. חיבור לא מאובטח – כמו שכבר כתבתי למעלה זה לא חשוב כמה המערכת תהיה מאובטחת אם בסופו של דבר תשב בבית קפה, בבית מלון או בשדה תעופה בהם הרשת האלחוטית אינה מאובטחת ובזמן שאתה גולש האקרים מאזינים לכל תעבורת הרשת.

4. הרשאות – יש לשים לב להרשאות הגישה שאנו מעניקים לאתרים, תוספים ואפליקציות בהם אנו משתמשים, אין סיבה שפנס יבקש הרשאות של אנשי קשר או גישה לענן.

5. טיפול בדואר זבל – (חשוב לא פחות מכל הסעיפים הקודמים) – יש לבחור שירות דוא"ל שיספק הגנה רחבה מפני דואר זבל והודעות מתחזות.

מבחינת גופי ביון וממשלות, ספקי הדוא"ל מחוייבים לתת מידע לממשלה או לשליחיה וזאת בהוראת שופט בלבד ולכן אם יש לך משהו להסתיר דוא"ל זה לא הערוץ הנכון.

מה חדש בקהילת הסייבר