איזה מכשיר עדיף מבחינת אבטחה – iPhone או מכשירי Android?
Mickey Belisha

אייפון הרבה יותר בטוח אם כי תמיד צריך להזהר, הרי מדובר בקוד לכל דבר וגם לו היו פריצות ואין לזה סוף, תמיד ימצאו עוד חור אבטחה. הכל תלוי בהגיון וזהירות המשתמש, לאייפון אבטחת מכשיר מאוד מחמירה, כללים מאוד נוקשים אבל גם בו יש נוזקות ופרסומות.אנדרואיד לעומת זאת ניתן לפרוץ מאוד בקלות על ידי שליחת קובץ APK והמתקפה האחרונה כקובץ וידאו MP4 כקבצים לגיטימיים לחלוטין דרך כל פלטפורמה. חנות גוגל פליי של אנדרואיד, יש כל הזמן גילויים על נוזקות חדשות או שותי מידע אישי ולא מיועדת לשמתמש הרגיל, למרות שאני בהחלט מעדיף את הGUI שלו ואת שלל התוכנות. מה שיפה בחנות גוגל פליי, שיש ציון לפרסומות, גיל, קטגוריה, מספר הורדות והאם נבדק על ידי גוגול כלא מזיק, איך זה הולך באפל אין לי מושג. ובמילים אחרות, אייפון הכי בטוח. נקודה נוספת, באייפון קצת מסובך עם כל הגיבויים ואם איבדת את סיסמת המכשיר, זה תהליך לא נעים מול אפל עקב רמת אבטחה מאוד נוקשה. באנדרואיד הכל דרך המייל ודי פשוט לעומת המתחרה. סתם דוגמה על תוכנות גוגל פליי לאנדרואיד https://www.mickey.co.il/archives/2048 . לסיכום, אייפון הכי בטוח!

צוות אתר Block

ניתן באופן כללי להגיד ש-iPhone הוא בטוח יותר מאשר Android מבחינת אבטחת מידע, וזאת בעיקר בגלל הגישה של חברת Apple לאישור אפליקציות ל-AppStore, שהוא מתירני פחות מאשר של Android.

עם זאת, מעת לעת מתגלות רושעות גם ב-iPhone, ולכן אנו ממליצים גם ב-iPhone וגם באנדרואיד לא להוריד אפליקציות ממקורות לא מהימנים, לא לפרוץ את הטלפון, ולא להוריד קבצים חשודים (בדומה למחשב האישי).

בכל מקרה, כמובן שגם Apple וגם Google עושות מאמצים כבירים לשמור על בטחוננו, ובעובדה ש-iPhone נחשב לבטוח יותר אין בכדי לפסול את Android.

שמור על כל כללי אבטחת המידע עליהם אתה שומר במחשב האישי, וככל הנראה תהיה בסדר.

למידע נוסף על אבטחת iPhone ו-Android, היכנס לעמוד הטיפים ומדריכים שלנו.

מה חדש בקהילת הסייבר