האם האקר יכול לחדור למחשב דרך תוכנה זדונית ולצלם אותי ואת המסך גם אם אין לי מצלמה
שמעון אשכנזי

האם האקר יכול לחדור למחשב דרך תוכנה זדונית ולצלם אותי ואת המסך גם אם אין לי מצלמה

אם אין לי מצלמה במחשב, האם יכול האקר שחודר עם תוכנה זדונית דרך אתר למבוגרים,ויכול לראות הכל על המסך שלי להפעיל מצלמה ומקרופון (אין לי מצלמה). לראות אותי ולצלם אותי, טוען שהתוכנה הזדונית משתמשת במנהל ההתקנים שלי ומעדכן כל 4 שעות את החתימות ומאיים לשלוח את הסרטון לכל אנשי הקשר שלי -במידה ולא אשלח לו כופר?
צוות אתר Block

היי שמעון,

ראשית, אנו מצטערים שהאקר חדר אליך למחשב.

אם במחשב אין מצלמה, פיזית אין לו כיצד לצלם. הדרך היחידה היא במקרה בו ההאקר הצליח להדביק מחשב אחר ברשת/סמארטפון ומצלם אותך דרכו. בשביל לעשות זאת, התוקף צריך להיות ברמה טכנולוגית גבוהה יחסית.

מספר דברים שחשוב לעשות ולשים לב אליהם:

  • האם אתה יודע בוודאות שהאקר הדביק את מחשבך? לעיתים, נוכלים מנסים גישה של הפחדה במטרה להוציא ממך כסף, מבלי שהם השיגו גישה אמיתית למחשב שלך.
  • התקן תוכנת אנטי-וירוס איכותית. מרבית התוכנות הזדוניות יזוהו על ידי אנטי-וירוס. להשוואה מאתר חיצוני.
  • אם התשובה לשאלה הראשונה היא כן, ויש לך אנטי-וירוס שלא מזהה את הרושעה – אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה סייבר.
  • לאן ההאקר ביקש לשלוח כסף? במידה ומדובר בארנק דיגיטלי, נסה לבדוק האם הארנק מיועד רק לך, או לרבים אחרים. האקרים רציניים ככל הנראה יפתחו ארנק לכל קורבן שלהם.
  • כיצד מנוסחת ההודעה? האם בצורה גנרית? האם נראה מתורגם עם Google Translate? האם יש שם מידע ספציפי עליך? האם ההאקר סיפק הוכחה שיש לו פרטים אישיים ומביכים שלך? כל אלו הינם רמזים למהימנות האיום.
  • במידה והשתכנעת שאכן מדובר באיום אמיתי, ושלהאקר יש מידע אישי שלך – אנו ממליצים לפנות למשטרה, וניתן לפנות גם למערך הסייבר הלאומי.

מוזמן להיכנס לעמוד המדריכים שלנו למידע רב נוסף כיצד להגן על עצמך מפני האקרים ורושעות.

כמובן שאנחנו כאן לשאלות נוספות.

בהצלחה!

מה חדש בקהילת הסייבר