הונאה ברשת- עסקאות לא מזוהות
Sivan Bastiker

הונאה ברשת- עסקאות לא מזוהות

שלום,צריכה עזרה בלהבין איך להתמודד עם הונאה שבוצעה עם פרטי חשבון פייפיל שלי,נראה שב-15/10/2019 מישהוא פרץ לי למחשב/ לחשבונות (זכור לי הודעות מוזרות מפייפל לפני זה במייל- לא זכור לי מה עשיתי איתן)בוצעו כמה עסקאות בגובה של 800 ₪, פניתי לפייפל ב-15/11 לבקשת החזר, נאמר לי שנראה שזה נעשה ממקום מגוריי ולכן הבקשה נדחית, הגשתי פעמיים ערעור לאחר מכן– ונדחתי עם אותו הסבר.ב-1/12/2019 פניתי לפייפל הציעה שאפנה לחברת האשראי לבקש הכחשת עסקה בעבור העסקאות.ב-4/12/2019 פניתי לחברת האשראי ויזה כאל להכחשת עסקה-הנציגה ניסתה להניא אותי מהפעולה בטענה שההוכחות של פייפל יתקבלו והתביעה תידחה, ושאני צפוייה לתביעה משפטית מצד פייפל על פגיעה בשמם הטוב. ביקשתי ממנה להגיש את התביעה.בנוסף ב-3/12/2019 נכנסתי לחשבון גוגל- דליתי מידע על היסטוריית הפעילות- כל דבר שיכול להאיר על המקרה הזה. מצורף קובץ עם לינקים וצילום תמונות מסךמבדיקתי ניתן לראות שההאקר- פרץ לחשבונות שלי ולחשבון גוגל, הגדיר במסננים שלא אוכל לראות מיילים מפייפל ומהאתרים שנרכשו.בנוסף לא קיבלתי הודעת SMS על ביצוע העסקאות לטלפון דרך ויזה כאל.לא יודעת מה לעשות כרגע, אשמח לעצה והכוונה,בנוסף אני מרגישה עדיין חשופה, במזל זה נגמר ב-800 ₪ , מה הפעולות שאני צריכה לעשות בשביל לאבטח את כל הנתונים שלי?אשמח לעזרתכם/ תודה
צוות אתר Block
סיוון שלום,
 
תודה על פנייתך.
נשמע שמול Paypal וחברת האשראי עשית את מה שביכולתך לעשות. איננו מומחים משפטיים, ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום ההונאות הפיננסיות ברשת, שיעזור לך להחזיר את כספך דרך Paypal/חברת האשראי.
בנוסף, ניתן לפנות למערך הסייבר הלאומי, ואף למשטרה בנושא.
 
בנוגע לפריצה:
  1. אנו ממליצים שתגדירי Two Step Authentication ל-Paypal, Gmail ולכל שירות אחר משמעותי שאת נכנסת אליו באופן סדיר. לקריאה מסודרת על הנושא, היכנסי למדריך שלנו בנושא.
  2. החליפי את הסיסמאות שלך. אל תשתמשי באותה סיסמא לאתרים שונים.
  3. פרמטי את המחשב שלך. מהמייל ששלחת קשה לדעת אם המחשב שלך הודבק בווירוס, או שפרטי ההתחברות שלך נגנבו בצורה כלשהי. בנוסף, היכנסי לאתר monitor.firefox.com על מנת לראות אם הפרטים שלך נחשפו להאקרים (האתר איננו הרמטי, אך יכול לתת אינדיקציה). תוכלי להסתכל גם על התרעה שפרסמנו בנושא.
  4. היכנסי למדריך שלנו על קישורים מזיקים. האם יכול להיות שנכנסת למייל המוזר מ-Paypal? ייתכן כי זו הייתה הודעת פישינג.
  5. התקיני מוצר אבטחה איכותי על המחשב שלך. מרבית הווירוסים המוכרים יכוסו על ידי מוצרי אבטחה איכותיים.
בהצלחה!
צוות Block.org.il

מה חדש בקהילת הסייבר