האם פרצו לי למכשיר הטלפון?
ליאור פרידמן

האם פרצו לי למכשיר הטלפון?

קיבלתי התראה במכשיר סמסונג (לא מסרון, אלא הודעה עם אייקון בראש המסך) שאני יכול לשדרג את האבטחה של המכשיר. בגלל שלא היה מדובר במסרון אלא במעין התראת מערכת שנראתה שנוצרה ע"י הטלפון ניסיתי אותה. בקשו ממני למלא מספר טלפון ואז שלחו לי מסרון עם מספר אישור שהופיע אוטומאטית במסך. קיבלתי הודעה שהמכשיר מוגן. אז הסתכלתי במספר ממנו קיבלתי ההודעה והוא נראה לי חשוד: 14242380303 על שם daniel robert rodabaugh. הרצתי חיפוש על הנתונים האלה. בעוד בחלק מהאתרים המספר מזוהה כהונאה ע"י  מפעיל ברוסית, יש אתר שמזהה את המספר כמספר של סמסונג מקליפורניה. השם שמופיע מזוהה ברשת עם עבריין.יצרתי קשר עם שירות לקוחות של סמסונג וייעצו לי להחליף את ססמת המכשיר.אשמח לדעת אם יש עוד משהו שאפשר לעשות.תודה רבה
צוות אתר Block

היי ליאור,

קשה מאוד לדעת לפי התיאור. נשמח לקבל צילומי מסך אם יש לך – גם של ההתרעה שכביכול הגיעה מסמסונג, וגם של ההודעות שקיבלת לאחר מכן.

ניתן לשלוח אותם למייל

מה שאתה מתאר בהחלט יכול להתאים לאיזושהי הונאה. ייתכן שהורדת אפליקציה כלשהי ששלחה לך הודעה שנראית לכאורה כמו הודעת מערכת, וכך נפלת בפח.

לגבי החלפת הסיסמא, לא נשמע שזה מה שיעזור בהכרח להגן על מכשיר הטלפון שלך.

מספר דברים שחשוב להבין בנוסף לצילומי המסך:

  • האם באמת הורדת אפליקציה כלשהי בתקופה האחרונה שהעלתה את החשד שלך? או אולי אפליקציה איזוטרית עם מעט הורדת?
  • האם הטלפון שלך פרוץ (Root)?
  • האם אתה מוריד אפליקציות אך ורק מחנויות האפליקציות הרשמיות?
  • האם כאשר קיבלת את המסרון הורדת גם קובץ מסוים/המכשיר התקין משהו?
  • האם הטלפון עובד בצורה מוזרה/שונה מבעבר? למשל: איטי יותר, נפתחים חלונות שלא פתחת, קופצות הודעות או פרסומות וכו'?

אנחנו ממליצים על הצעדים הבאים:

  • הרץ בדיקה של אנטי וירוס בטלפון. אם אין לך כזה, מומלץ להוריד. מחק קבצים שהוא חושד בהם.
  • בדוק את ההרשאות של האפליקציות שמותקנות במכשיר, במיוחד את ההרשאות של האפליקציות החדשות שהתקנת, או שאתה חושד בהן, והסר את ההרשאות שנראות לך לא מתאימות לאפליקציות שברשותך.
  • אם המכשיר מתנהג רגיל לחלוטין, אין אפליקציות חשודות, אתה לא רואה משהו חשוד בחשבונות האשראי/בנק שלך/אמצעי העברת כספים שאתה משתמש בהם בטלפון, והאנטי-וירוס לא מצא שום דבר חריג – ככל הנראה הכל בסדר.
  • אם אתה רוצה ללכת על הצד הבטוח, פרמט את המכשיר (כמובן לאחר שאתה יודע בוודאות שיש לך גיבויים מתאימים), והתקן מחדש רק את האפליקציות שדרושות לך ושאתה סומך עליהן.

ממליצים לקרוא גם את המדריך שלנו על הגנה על סלולר לפרטים רבים נוספים על הנושא.

בהצלחה!

מה חדש בקהילת הסייבר