עושים שימוש בתן ביס? הכתבה הזאת בשבילכם

אורן הראל, מפתח בן 34 מראש העין, גילה להפתעתו חיוב לא מוכר בכרטיס התן ביס שלו, ומה שגילה בהמשך היה לא פחות ממקומם

עושים שימוש בתן ביס? הכתבה הזאת בשבילכם

אורן הראל, מפתח בן 34 מראש העין, גילה להפתעתו חיוב לא מוכר בכרטיס התן ביס שלו, ומה שגילה בהמשך היה לא פחות ממקומם.

תן ביס, המותג שבו ידועה חברת 10 ביס.קו.איל בע"מ, העוסקת בסליקת תשלומים למסעדות ובשירותי הזמנת מזון ממסעדות באמצעות האינטרנט, הפך מזמן לנחלת הציבור הרחב. רבים מאתנו מקבלים כרטיס זה במסגרת העבודה, מקשרים אותו לכרטיס האשראי האישי שלנו ומשתמשים בו מדי יום. עם זאת, נראה כי הדרך לשימוש בכרטיס התן ביס שלכם קלה הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

אורן הראל, מפתח בן 34 מראש העין, תיאר את המקרה שארע לו בפוסט בפייסבוק בקבוצה להייטקיסטים שצבר מאות לייקים ותגובות:

"בוקר טוב, חשבתי לשתף סיפור מקרה שארע ב-25/4/19 – היות ואני יודע שהרבה מחברי הקבוצה משתמשים בכרטיס של תן ביס – וללא ידיעתם, חשופים מאוד להונאה. בערב אותו יום, קיבלתי התרעה מהאפליקציה של תן ביס על חיוב על סך 77 ש"ח באמצעות כרטיס התן ביס שלי (שגולגל ישירות לכוח אדם) במסעדת ג'ירף בפתח תקווה בשעות הערב, בסביבות 18:00 – בעודי בדרכי מחוץ למשרד.

נכנסתי לרכב ויצרתי קשר דרך האפליקציה עם נציג מטעם תן ביס – הסברתי כי הכרטיס שלי נמצא עליי, וכי נעשה בו חיוב לא מורשה. הנציג החל בבירור מול המסעדה ותשובתו – הסועד הזדהה כ"עידן בעלה של טלי". שאלתי אותו מהי הרלוונטיות של המידע הזה לעניין, מדובר בחיוב של הכרטיס שלי ללא נוכחותי, וללא אישורי. לאחר המתנה נוספת הנציג הסביר כי הכרטיס אינו מבוטח, וזו אחריותי לשמור על הכרטיס שלי- וזאת חרף העובדה שהכרטיס היה, ונותר, ברשותי.

מבחינת חברת תן ביס, ניתן להגיש מספר תן ביס ללא שום הזדהות נוספת, גם כשמגיש המספר מצהיר שהוא אינו הבעלים של הכרטיס. בכול עסקת אשראי טלפונית על בסיס מספר בלבד, נדרשים להגיש פרטי זיהוי נוספים – מבחינת תן ביס, מספיקה ידיעת המספר בלבד, ולכול אדם יש ערוץ ישיר לחשבון הבנק שלכם.

גם הטיפול לטובת ביטול הכרטיס היה מסורבל – כן, פשוט לבטל ולהזמין כרטיס חדש, אך לא הוצע שום פתרון לזמן הביניים, משמע לא לאכול עד שהכרטיס החדש מגיע. בנוסף, לאחר שהבנתי כי הכרטיס צריך להיות מונפק על ידי החברה בה אני עובד, נתקלתי בקשיים גם לבטל את הכרטיס שהנפיקו."

כיצד הגיע לדעתך מספר התן ביס שלך לידי מישהו אחר?

"אני לא מסתובב עם פתק (של מספר התן ביס). אולי האתר שלהם חשוף להתקפה, אולי מישהו עלה על שיטה של צופן אקראי שנותן רצף מספרים ובמקרה יום אחד הוא נחת עליי.

האם נתקלת בעבר במקרה דומה?

"לא, זו פעם ראשונה שדבר כזה קורה".

כיצד ניתן להתגונן מפני מקרים דומים?

  1. שמרו על הכרטיס שלכם – הימנעו ממסירה בעל פה של מספר הכרטיס בעת הקנייה ועשו שימוש בכרטיס במקום – אינכם יודעים אם מישהו מאזין ורושם לעצמו את מספר הכרטיס שלכם. אם הנכם משתמשים בכרטיס ברשת ודאו כי הקנייה באתר בו אתם מבקרים מאובטחת באמצעות HTTPS או לחילופין על ידי סימן של מנעול לצד כתובת האתר.
  2. עקבו אחר ההוצאות – עקבו אחר ההוצאות השוטפות שלכם באמצעות הכרטיס וודאו כי אלו אכן ההוצאות שלכם. אם נתקלתם בחיוב חריג שאינכם מזהים – צרו קשר עם החברה לביטול הכרטיס ולהחלפתו בכרטיס חדש.

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">