10 טיפים לשמירה על הסמארטפון החדש שלכם

קניתם סמארטפון חדש? מזל טוב! המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

חשוב מאוד לשמור על הפלאפון החכם שלנו מסיבות רבות – אם שמרתם מידע חשוב על המכשיר וזה נגנב או נאבד, המידע הזה ילך לאיבוד. או לחלופין, המידע האישי שלכם עלול להיחשף להאקרים אשר פרצו למכשירכם או לאתרים שביקרתם בהם. במדריך זה נביא 10 טיפים כדי לשמור על מכשירכם מאובטח ככל האפשר:

  1. עשו שימוש בשומר מסך – מכשירים רבים מציעים "נעילת דפוס" – צורה מותאמת אישית אשר המשתמש מצייר על המסך כדי לפתוח אותו. אם הנכם עושים שימוש באמצעי זה – הקפידו לנקות את המסך שכן במקרה בו המכשיר נגנב טביעות האצבע עלולות להסגיר את הדפוס שלכם. ניתן לעשות שימוש גם בסיסמה לנעילת המסך – הקפידו לעשות שימוש בסיסמאות מורכבות.
  2. הוסיפו סיסמה לסים קארד – שומר מסך הוא כלי יעיל אך לא שימושי כאשר מישהו יסיר את הסים שלכם ויכניס אותו לטלפון אחר. כדי למנוע זאת, הגדירו סיסמה לסים אשר תצטרכו להקליד כאשר תדליקו את המכשיר ותנסו להתחבר לרשת.
  3. הגנו על מידע רגיש – בעוד שימוש בקוד או בדפוס אכן עוזר בהגנה על הסמטראפון שלכם, מדובר בסופו של דבר במחשב זעיר שניתן לשלוף ממנו את ההחסן הנייד די בקלות. בעזרת אמצעים פשוטים ניתן לשחזר את המידע שבמכשיר שלכם על ידי חיבור למחשב הנייד או על ידי שליפה של ההחסן הנייד. לכן, יש להגן על מידע רגיש אשר נשמר בזיכרון הפנימי. כדי לעשות זאת ניתן להתקין תוכנות שונות אשר מצפינות קבצים או תיקיות כך שרק באמצעות קוד ניתן לצפות בתכנים שבהם. מרבית התוכנות ניתנות להורדה בחינם. גבו את מכשירכם בתכיפות – משתמשי אייפון יצטרכו לגבות לשירותי ה-Icloud.
  4. הגנה אלחוטית – כל מכשיר אשר יכול להעביר מידע דרך האוויר נתון לסיכוני אבטחה. כבו את שירותי האינטרנט האלחוטיים כשלא בשימוש. כך אתם מוודאים שאף אחד לא ניגש למכשיר שלכם ללא ידיעתכם. כמו כן, יש לבדוק בהגדרות אם המכשיר מתחבר אוטומטית לרשתות אלחוטיות ללא ידיעתכם. ודאו כי הרשת האלחוטית בביתכם מוגנת על ידי סיסמה.
  5. הגנו על הבלוטות' – לרוב לא מייחסים לבלוטות' סכנה ממשית בשל טווח הקליטה הקצר (כ-10 מטרים). עם זאת, קרו מקרים בעבר בהם האקרים הצליחו לפרוץ למכשיר סלולארי בטווח זה. ודאו כי שירותי הבלוטות' מכובים כשאינם בשימוש. כמו כן, הגדירו את המכשיר ל"לא גלוי", כך כשאנשים שמחפשים מכשירים קרובים לא יוכלו לראות את שלכם. יש להימנע מאישור הצעות חיבור מגורמים לא מזוהים או מוכרים.
  6. הורדת אפליקציות בטוחה – הורדת אפליקציות זדוניות נמצאת במגמת עלייה בעולם, ולכן יש לשים לב לאילו אפליקציות אתם מורידים ואילו הרשאות אתם מעניקים להן. הימנעו מהענקת גישה למכשירכם מעבר למינימום הנדרש.
  7. גלישה בטוחה – הקפידו להיזהר בעת הגלישה באינטרנט, שכן רובנו מסכימים בקלות להודעות שקופצות שם מבלי לשים לב. לדוגמה, שמירת פרטי המשתמש שלכם באתר מסוים אמנם תקל עליכם בפעם הבאה שתרצו להיכנס, אך זה תקף גם לגבי אנשים אחרים שינסו להיכנס ממכשירכם. במידה וקופצת אזהרת אבטחה על אתר מסוים – שימו לב ועזבו את האתר במידת הצורך. כמו כן, בעת קניות ברשת או בעת גלישה באתר הבנק הקפידו לבדוק כי מופיע סימן של מנעול ליד כתובת האתר. שימו לב כי האתרים שאתם גולשים בהם מתחילים בכתובת HTTPS אשר מבטיחה כי אתם גולשים באתר מאובטח.
  8. כבו שירותי מיקום אוטומטיים – אפליקציות חברתיות רבות אשר דרכן מעלים תמונות לרשת משתפות באופן אוטומטי את המיקום של התמונות. כל אדם מספיק מיומן יוכל להיכנס לתמונות בפייסבוק שלכם ולראות היכן אתם נמצאים. מרבית המכשירים מאפשרים כיבוי של אפשרות זו בהגדרות המכשיר.
  9. התקינו אנטי וירוס – היכולות של מכשירי הסמארטפון החדשים מתקרבים לאלו של המחשבים, אולם לרוב האנשים אין הגנה מתאימה. חברות אנטי וירוס רבות מציעות גרסאות חינמיות של תוכנות האנטי וירוס שלהן עבור המכשירים הניידים.
  10. מחיקה מרחוק – במקרה הגרוע ביותר בו נגנב או נאבד לכם המכשיר, תרצו שתהיה לכם האפשרות למחוק ממנו מידע בזריזות וביעילות מרחוק. מרבית מערכות ההפעלה מצוידות באפליקציות צד ג' אשר מאפשרות מחיקה של המכשיר מרחוק. בדקו איזו מתאימה לכם וודאו כי היא מותקנת על מכשירכם!

למידע נוסף ראו מקור

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">