לקראת אישור תכנית "מענק לכל אזרח" – היזהרו מפישינג והונאות

ביטוח לאומי פרסם הודעה בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע לתכנית "מענק לכל אזרח", בה הוא מבהיר כי הביטוח הלאומי לא יבקש פרטי חשבון בנק בטלפון:

לקראת אישור התכנית בכנסת, ובעקבות העובדה שעדיין חסר מידע על חשבונות בנק של ישראלים רבים, ייתכן כי האקרים ופושעים ינסו לבצע הונאות שמטרתן גניבת פרטים פיננסיים, ובהם פרטי חשבון בנק ואף מספרי כרטיס אשראי.

אנו מדגישים, אין בידינו מידע על הונאה קונקרטית המתרחשת, אך מניסיון העבר, האקרים עושים מאמץ לנצל הזדמנויות מסוג זה.

כיצד ניתן להיזהר?

ראשית, ביטוח לאומי הבהיר שהוא לעולם לא יבקש פרטי חשבון בנק בטלפון. בנוסף, בראיון ברדיו, מנכ"ל ביטוח לאומי הבהיר שאם וכאשר יהיו בעיות לאתר חשבונות בנק של חלק מהאזרחים, ביטוח לאומי ייתן הנחיות מפורטות בפייסבוק, בטלגרם ובאתר הביטוח הלאומי כיצד להעביר את מספר חשבון הבנק העדכני לידי הביטוח הלאומי. אנו ממליצים להמשיך להתעדכן באמצעים אלו אודות העברת הכסף לחשבון הבנק שלכם.

שנית, אנו ממליצים לשמור על הכללים הבאים כדי לא ליפול להונאה של האקרים/פושעים:

  • קיבלתם שיחת טלפון המבקשת את פרטי חשבון הבנק שלכם? נתקו את השיחה מיד ואל תעבירו שום פרט פיננסי.
  • קיבלתם SMS מביטוח לאומי עם קישור מקוצר (לדוגמא, סיומת bit.ly)? העדיפו תמיד להיכנס בעצמכם דרך הדפדפן לאתר הרשמי של ביטוח לאומי לצורך עדכון פרטים. אם כבר נכנסתם לקישור מקוצר, ודאו בשורת הכתובות שאתם אכן באתר הרשמי של ביטוח לאומי (btl.gov.il).
  • שימו לב לניסוח מוזר/עברית קלוקלת בהודעה – אם משהו נראה לכם חשוד, אולי זו הונאה.
  • מישהו מבקש מכם באיזושהי דרך (באתר, טלפון, SMS) פרטי כרטיס אשראי? זו הונאה! אל תתנו את פרטי כרטיס האשראי שלכם. אין שום סיבה שביטוח לאומי יבקש מכם פרטים אלו.
  • לעמוד הפייסבוק של ביטוח לאומי.
  • אנו ממליצים להיכנס למדריך שלנו על פישינג למידע רב נוסף על הנושא, וכיצד להיזהר ממנו.

בהצלחה!

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">