בחירות בצל איום סייבר

במהלך השבוע האחרון הודיע ראש השב"כ, נדב ארגמן, כי מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות לכנסת. ההתערבות תעשה באמצעות טכנולוגיית סייבר והאקרים אשר יפעילו אמצעי תעמולה ברשתות החברתיות ויחדרו למחשבים.

מהם איומי הסייבר לקראת הבחירות הדמוקרטיות בישראל?

גניבת פרטים:

בשלב טרום-הבחירות, בידי המדינה מידע רב על המצביעים, כגון רשימת הבוחרים ופרטיהם האישיים, חלוקת הקלפיות, מקום ההצבעה ועוד. האקר אשר בידו מידע זה עלול ליצור קשר עם הבוחרים ולנסות להשפיע על דעתם.

חדירה למחשבי מפלגות, משטרה, ועיתונאות:

באמצעות החדירה ניתן לשתול מסמכים מזויפים המפלילים מפלגה או פוליטיקאי וכך משפיעים על תדמית המפלגה ועל דעת הציבור.
פעולה אפשרית זאת כבר התרחשה בעבר – במהלך הבחירות בארצות הברית ובצרפת, כאשר רוסיה ניהלה קמפיין נגד גורמים מסוימים על ידי תקיפות סייבר חשאיות.

שימוש ב"בוטים" וברשתות חברתיות:

ברשתות החברתיות השונות ניתן לפרסם מודעה לקהל יעד מסוים וכך להשפיע עליו. לדוגמה, ניתן לפרסם מודעה לתומכי מפלגה מסוימת, בה נאמר כי המפלגה מצליחה ביום הבחירות מעל ומעבר. תומך המפלגה עשוי לחשוב כי אין צורך עוד בקולו בקלפי ועל כן יש צורך להצביע. כך ניתן לפגוע בכוחה של המפלגה ובזכות הבחירה של העם.

כמו כן, ניתן להציג הודעות שווא שקריות על מפלגה מסוימת וכך להניא בוחרים מלבחור בה.

הכול נעשה על ידי בוטים – פרופילים מזויפים אשר כמותם עשויה להגיע לאלפים. על כן, כל אחד מבעלי זכות הבחירה בישראל לא יצליח לברוח מתעמולה זאת.

כיצד נוכל להתגונן מפני איומים אלו?

חברת "צ'ק פוינט" קוראים למצביעים לגלות ערנות לתכנים, מחשש לפייק ניוז: "ניתן לזהות כתיבה מגמתית, בדרך כלל אמוציונלית ופרשנית. סימן נוסף הוא שימוש במתרגמים אוטומטיים, בייחוד לשפה העברית. אלה חושפים פעילות זרה, שכן ניתן למצוא שגיאות כתיב וניסוח המעידות כי לא נכתבו על ידי דובר השפה".

למפלגות ולמתמודדים מציעים החוקרים להשתמש באמצעי הגנת סייבר. "ההגנה מתחילה בשימוש באמצעי הגנת סייבר ייעודיים. סקירת הפריצות שאירעו בעבר מלמדות שאת חלקן הגדול ניתן היה למנוע בהקפדה על כללים פשוטים יחסית: בירור היכרות מקדימה עם כותב המייל, הימנעות מפתיחת קבצים או קישורים שלא הוזמנו על ידי הנמען והתקנה של מוצרי אבטחה".

 

למידע נוסף ראו מקורות:

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">