האם צריך לחשוש מאפליקציית FaceApp?

רובנו נחשפנו ואף השתמשנו באפליקציית FaceApp – אפליקציה המאפשרת "הצצה" כיצד נראה עוד מספר שנים, בתור המין הנגדי, עם זקן, שיער שונה ועוד.
במקביל לזינוק בפופולאריות האפליקציה עלו חששות מפניה – האפליקציה (אשר פותחה על ידי חברה רוסית) אוספת מידע פרטי על משתמשיה ומעבירה אותם לממשלת רוסיה.

החשש התעצם לאחר שמפתח אפליקציות מוכר טען כי האפליקציה מעלה לשרתיה תמונות מהסמארטפון שלו, גם כשלא השתמש בהם.
בנוסף, בתקנון החברה נכתב "האפליקציה עשויה לאסוף מידע מהסמארטפון כמו: אתרים שביקרתם בהם, תוספים ומידע נוסף שיעזור לנו לשפר את השירות. אנחנו אוספים את המידע הזה כך שלא ניתן לקשר אותם למשתמש ספציפי". החברה יכולה לעשות שימוש בתמונות שמועלות באפליקציה לכל מטרה. כלומר, זו יכולה למכור או להעביר את הנתונים שאספה לחברות חיצוניות אם תרצה.

עקב חששות אלו חוקרי אבטחת מידע בחנו האם אכן שימוש באפליקציה מהווה איום או לא.
מסקנתם הייתה כי האפליקציה אכן דורשת הרשאה לתמונות בסמארטפון אך מעלה לשרתיה רק תמונות בהם השתמשנו לעריכה. בנוסף, שרתי FaceApp מבוססים במרכזי המידע של חברת אמזון בארה"ב ובאוסטרליה, כך שלממשלת רוסיה אין אפשרות גישה.

יש לזכור כי רוב האפליקציות בהם אנו משתמשים כיום דורשות הרשאות רבות ואנו מאשרים זאת מבלי משים. כך, גם אנו מאשרים שימוש במידע האישי שלנו.
לכן צוות בלוק ממליץ:

לבדוק מהן ההרשאות הנדרשות לאפליקציה טרם השימוש בה ולא לאפשר לה לאסוף מידע שאינו הכרחי.

למידע נוסף ראו מקור:

על רקע הטירוף: האם באמת צריך לחשוש מ-FaceApp?

1 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">
  •  Fabio Lior Rahamim

    Notice: Undefined offset: 0 in /www/block.org.il/wp-content/themes/block/single-news.php on line 253
    Fabio Lior Rahamim

    אין סיבה לחשוש

    לדעתי, אין סיבה לחשוש גם אם החברה שומרת את התמונות שלנו. כיום, הרשתות החברתיות נגישות לכולם וזאת לא בעיה כלכך גדולה לשים יד על התמונות שאנו מפרסמים בפייסבוק וכל אפליקציה שניה (וואטסאפ, טלגרם, פייסבוק, לינקדאין ועוד) מקבלת גישה אל התמונות שלנו.

    Like 2