מספר אפליקציות IOS משתפות מידע רגיש עם פייסבוק

לפחות 11 אפליקציות פופולאריות משתפות מידע רגיש של משתמשים עם פייסבוק, אפילו אם אין להם חשבון ברשת החברתית. העיתוןThe Wall Street Journal מצא כי אפליקציות אשר מסייעות לעקוב אחר מידע אישי ורגיש כגון משקל, מחזורי ווסת והריון שולחות מידע זה לפייסבוק.

האפליקציות אשר נמצאו כמשתפות מידע אישי הן:

Flo Period & Ovulation Tracker, BetterMe, Weight Loss Workouts, Breethe, Realtor.com, Instant Heart Rate: HR Monitor.

על פי הדו"ח, אף אחת מהאפליקציות הנ"ל לא אפשרה למשתמשים למנוע שיתוף של מידע לפייסבוק, או לחילופין יידעה אותם בבירור שהמידע שלהם מגיע לשרתי הרשת החברתית.

אלפי אפליקציות עושות שימוש בכלי אנליטי של פייסבוק בשם App Events אשר מאפשר למפתחים לעקוב אחר פעילות המשתמש. מפתחים יכולים להגדיר "אירועי אפליקציה מותאמים" אשר עשויים לשמש להתאמת פרסומות אישיות. זו הדרך שבה האפליקציות שולחות את המידע לפייסבוק, כך עולה בדו"ח. בעוד שבחלק מהמקרים המידע עובר תהליך אנונימיזציה, ישנם מקרים בהם עולים סימנים המאפשרים לפייסבוק להתאים בין המידע למשתמשים.

נראה כי הרשת החברתית אינה אשמה באופן ישיר. החברה מנחה את המפתחים שלא לשתף "מידע רפואי, פיננסי או מידע רגיש אחר" עמה. החברה מסרה ל-WSJ כי על המפתחים להבהיר למשתמשים איזה מידע נמסר לפייסבוק, וכי מסתמן שחלק מהמידע המשותף עמה אינו עומד בהנחיה זו.

מטעם פייסבוק נמסר כי החברה תפעל כנגד שיתוף המידע הרגיש מטעם האפליקציות שהוצפו בדו"ח וכן תנקוט בצעדים מול מפתחים שלא יעמדו בדרישות. כמו כן, החברה הצהירה כי היא אינה עושה שימוש במידע רגיש כדי להתאים מוצרים כגון פרסומות והקיר האישי, וכי היא מוחקת בצורה אוטומטית חלק מהמידע הרגיש שנמסר לה.

בינתיים, אפל דורשת ממפתחים לקבל אישור מהמשתמשים לפני איסוף המידע וכן נוקטת בצעדים כדי למנוע בגורמים צד ג' לגשת למידע זה. המדיניות של גוגל דורשת מאפליקציות "להצהיר לאילו גורמים צד ג' האפליקציה מעבירה מידע רגיש או אישי של המשתמשים".

למידע נוסף ראו מקור:

מספר אפליקציות IOS משתפות מידע רגיש עם פייסבוק

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">