גוגל פסלה 29 אפליקציות אנדרואיד זדוניות אשר גנבו תמונות של משתמשים ואשר ניסו לרמות אותם

גוגל הסירה עשרות אפליקציות צילום פופולאריות אשר מטרתן הייתה לפגוע במשתמשים שלהן.

חברת אבטחת המידע Trend Micro חשפה 29 אפליקציות זדוניות אשר הופיעו בחנות הרשמית של גוגל במסווה של אפליקציות יופי. מאז הורדו האפליקציות על ידי גוגל.

אפליקציות הצילום הוציאו לפועל מגוון פעולות זדוניות מהרגע שבו הותקנו במכשיר. חלקן הקפיצו מודעות זדוניות או פורנוגרפיות על גבי מסך המכשיר בכל פעם בו נפתח, וחלקן הפנו את המשתמשים לאתרי פישינג כדי לגנוב מהם מידע אישי. לעיתים הניסיונות לגניבת מספרי הטלפון וכתובות המייל הוצגו כניסיון זכייה בפרס.

חלק מאפליקציות היופי הלכו צעד אחד קדימה. החברה גילתה כי חלק מאותן אפליקציות פילטרים לתמונות אשר הבטיחו לייפות אותן גנבו אותן במקום זאת. האפליקציות היו מעלות את התמונה לשרת פרטי ושולחות למשתמש תמונה עם הודעה מזויפת לפיה עליהם לעדכן את האפליקציה. החברה מאמינה כי התמונות הגנובות שימשו את הגנבים לפעולות זדוניות אחרות, כגון הכנסת התמונות לפרופילים מזויפים ברשתות החברתיות.

בסך הכל, 29 האפליקציות הזדוניות הותקנו יותר מ-4 מיליון פעמים. מתוך האפליקציות הללו, שלוש אפליקציות בלבד היו אחראיות ל-3 מיליון מההורדות.

כאמור, זו איננה הפעם הראשונה בה אפליקציות זדוניות מצאו את דרכן לחנות האפליקציות של גוגל. בעוד אפליקציות אלו אכן הוסרו מהחנות, מספר ההורדות הגבוה מצביע על כך שגוגל אינה פועלת מהר מספיק כדי להסיר אותן.

למידע נוסף ראו מקור:

גוגל פסלה 29 אפליקציות אנדרואיד זדוניות אשר גנבו תמונות של משתמשים ואשר ניסו לרמות אותם

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">