זהירות! הוירוס מגיע – הורדות של משחקי הכס עלולות להסתיר תוכנות זדוניות מסוכנות

הרשת אפלה ומלאה באימה

מעריצי משחקי הכס אשר להוטים לצפות ראשונים בפרקים החדשים של הסדרה הפופולרית הונחו לנקוט באמצעי זהירות בעת הורדת פרקים אונליין וצפייה בהם.

הסדרה הפופולארית של HBO, אשר העונה האחרונה שלה עתידה להיות משודרת בחודש הקרוב, נבחרה כאופציה הטובה ביותר עבור האקרים אשר עושים בה שימוש כדי להפיץ תוכנות זדוניות בקרב הקהל הרחב.

במחקר בינלאומי שנערך על ידי חברת אבטחת המידע קספרסקי ואשר בדק 31 מהסדרות הפופולריות ביותר בעולם בשנתיים אחרונות הגיעה משחקי הכס למקום הראשון והמפוקפק.

התוכנות הזדוניות מגיעות

בסך הכול, 17 אחוזים מסך התוכן הפירטי הנגוע בקוד זדוני ב-2018 הסתתר תחת שמות של פרקים בסדרה ואשר הכילו 33 סוגים שונים של תוכנות זדוניות ו-505 איומים שונים.

במצטבר, 20,934 משתמשים נפגעו כתוצאה תוכנה זדונית אשר קושרה למשחקי הכס, וזאת על אף שמדובר היה בסדרה היחידה במחקר שלא שחררה פרקים חדשים ב-2018. הפרק הראשון בסדרה, "החורף מגיע", היה הפופולרי ביותר בקרב האקרים.

הפרקים הראשונים והאחרונים של כל עונה שנבדקה על ידי קספרסקי נמצאו כמסוכנים ביותר אשר מכילים את הכמות הגדולה ביותר של תוכנות זדוניות ואשר פגעו במספר הרב ביותר של משתמשים.

מתקפות מסוג סוס טרויאני נמצאו כשכיחות ביותר, כאשר האיומים מסתתרים לרוב בתוך קיצורים שהורדו באמצעות הטורנט או המייל. כמו כן, תוכנות פרסומיות ותוכנות הורדה דורגו גבוה ברשימת האיומים.

כיצד עליי להיזהר מפני האיומים הללו?

בעוד העונה החדשה של משחקי הכס צפויה להיות משודרת בשבועות הקרובים, מעבדת קספרסקי צופה כי איומים חדשים עתידים לצוץ בזמן הקרוב וממליצה לציבור הרחב לשמור על ערנות. כמו כן, החברה ממליצה לשים לב במיוחד לאמינות האתר, לבדוק שסיומות הקבצים לגיטימיות, וכן לא ללחוץ על לינקים חשודים ועל טורנטים מפוקפקים.

ההמלצה שלנו היא להימנע מהורדת תוכן לא חוקי, שמלבד היותו לא חוקי עלול להדביק את מכשירכם בתוכנות זדוניות!

למידע נוסף ראו מקור:

https://www.techradar.com/news/game-of-thrones-downloads-could-be-hiding-dangerous-malware

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">