בעיות בשירותי חברת Garmin בעקבות מתקפת Ransomware (כופרה)

מתקפות הכופרה ממשיכות לפגוע בחברות ענק בינלאומיות.

בימים האחרונים, חברת Garmin (חברת שעוני הריצה והניווט) דיווחה שישנה תקלה בהפעלת השירותים המקוונים שלה. על פי אתרי החדשות, הסיבה לתקלה הינה מתקפת Ransomware נרחבת על שרתי החברה.

לדוגמא, המתקפה גרמה להשבתה בשירותים המקוונים כגון Garmin Connect המאפשר למתאמנים לעקוב אחר הפעילויות והאימונים שלהם.

האם מידע אישי/פיננסי נגנב על ידי ההאקרים?

על פי המידע ש-Garmin פרסמה, "אין אינדיקציה" לכך שמידע אישי או פיננסי של משתמשים זלג משרתי החברה.

מה עלי לעשות אם מידע אישי/פיננסי שלי היה בידי Garmin?

מניסיון עבר באירועים דומים, עדיין מוקדם מאוד להגיד האם המתקפה על Garmin גרמה לזליגה של מידע אישי או פיננסי, על אף ההודעה המעודדת של Garmin. לכן, שימו לב להמלצות הבאות:

  • אם מידע אישי שלכם נמצא בידי גרמין (כתובת מייל, שם, טלפון וכו') – אין הרבה מה לעשות, אלא להיות זהירים ועירניים להודעות/מיילים מוזרים העלולים להיות מתקפות פישינג.
  • אם מידע פיננסי שלכם נמצא בידי גרמין – כל עוד לא פורסם שהמידע זלג, אין צורך בביצוע צעדים מיוחדים, מלבד עירנות ותשומת לב לכרטיס האשראי בו השתמשתם. במידה ושמתם לב לפעילות חשודה – בטלו מיד את הכרטיס והודיעו לחברת האשראי.

מתי השירותים של Garmin יחזרו?

אנו ממליצים להמשיך לעקוב אחר העדכונים של Garmin בקישור המצורף מעלה, וכן לעקוב אחר השירותים הזמינים והסטטוס שלהם בקישור הבא.

איך אני יכול להיזהר מ-Ransomware?

כל אחד יכול להיפגע מ-Ransomware – החל ממשתמשים פרטיים, עסקים קטנים ובינוניים וכלה בחברות ענק כמו Garmin.

קישור להתרעה שפרסמנו לאחרונה על Ransomware.

לידיעות חדשותיות מאתר zdnet על המתקפה: ידיעה 1, ידיעה 2.

 

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">