לקראת יום הולנטיין – חשבונות OKCupid נפרצו

משתמשים של אפליקציית ההיכרויות הפופולארית OKCupid מתלוננים לאחרונה על האקרים אשר פורצים לחשבונותיהם, נועלים אותם ועושים שימוש במידע שלהם כדי להטריד אותם.

עם זאת, דובר מטעם החברה מסר כי אין עדות לעלייה בכמות הפריצות או בחולשות באתר.

מה קרה אם כך?

אם הטענות של החברה אכן נכונות, ההסבר המתבקש לתופעת הפריצה לחשבונות הוא שהפורצים עושים שימוש בפרטי הזדהות של המשתמשים אשר נגנבו מאתרים אחרים כדי להיכנס לחשבונות שלהם.

"אם אתם עושים שימוש באותה הסיסמה במספר פלטפורמות, ובאחת מהפלטפורמות מתרחש דלף מידע – חשבונותיכם נמצאים בסכנת השתלטות. רשימות המכילות את המייל והסיסמאות שלכם יכולות להימכר לשחקנים רעים אשר ינסו לעשות שימוש בסיסמאות שלכם במספר רב של אתרים עד אשר יצליחו לפרוץ לאחד מהם", כך נמסר באחד מעמודי התמיכה של החברה.

עצות נוספות למשתמשים

"אני מסכים עם כל העצות שהחברה מציעה. על משתמשים לעשות שימוש בסיסמאות שונות עבור כל אתר, או לפחות בסיסמה שונה עבור כל אתר החשוב עבורם. על משתמשים לשקול לכל הפחות לעשות שימוש בסיסמה שונה עבור אתרים אשר במקרה ויפרצו יהפכו את החיים שלהם לקשים", כך נמסר מטרי ראי, סמנכ"ל בכיר באימפרבה.

ניתן לעשות שימוש במנהלי סיסמאות – חלקם בתשלום וחלקם בחינם, חלקם עבור המחשב וחלקם עבור הטלפון הסלולארי. לכן, אין סיבה לא לעשות שימוש באחד מהם". כמו כן, טרי מצביע על כך ששימוש בסיסמה שונה עבור כל אתר לא אומר שהן לא צריכות להיות מורכבות.

לסיום, הוא ממליץ על שימוש באימות דו שלבי.

"ניסוי וטעייה של רשימות שמות משתמשים וסיסמאות נעשות בצורה אוטומטית. מדובר בהליך פשוט, זול ומהיר עבור האקרים. שימוש באימות דו שלבי בהחלט עוזר ואני ממליץ על כך, אולם לא כל האתרים תומכים בו עדיין", הוא סיכם.

לצערנו, אתר OKCupid עדיין לא מאפשר שימוש באימות דו שלבי.

למידע נוסף ראו מקור:

לקראת יום הולנטיין – חשבונות OKCupid נפרצו

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">