על OpIsrael שמעתם? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

קמפיין OpIsrael הוא התקפות מתואמות של האקרים אנטי ישראליים, אשר שמים לעצמם מטרה לשבש את פעילות ישראל במרחב הסייבר, במטרה לייצר הד תקשורתי נרחב ולהביע מחאה כנגד הסכסוך הישראלי-פלשיתיני. מסיבה זו, הרבה מהמתקפות כוללות בתוכן מסרים מחאתיים בדרישה לשחרור פלסטין וכדומה.

תחילת הקמפיין, בכל שנה, הוא ב-7/4. עם זאת, השנה, נראה כי יתחיל קודם לכן – ב4/4 על פי גורמי מודיעין ברשת האפלה (darknet). גורם נוסף שיוסיף נופך ועניין למתקפות הקרובות – הוא הסמיכות לבחירות לממשלת ישראל – המתקיימות ב-9/4.

המתקפה משלבת מספר יכולות פריצה של האקרים, וביניהן:

  • השבתת אתרים ישראליים, בינוניים וגדולים בהתקפות DoS (מניעת שירות)
  • השחתת פני אתרים ישראליים (defacement)
  • שליחת מיילים רבים המכילים נוזקות לתיבות המקושרות לישראלים
  • וגניבת מידע באמצעות פישינג ועוד.

מערך הסייבר הלאומי מסביר "קבוצות אלו מזהות עצמן עם קהילת האקטיביסטים המוכרת כ-Anonymous, ועל פי רוב, פשעי הסייבר שהן יוזמות במהלך פעילותן מיועדים ליצירת הד תקשורתי, ניסיון להפחדת הציבור והעברת מסרים פוליטיים.עיקר ההתקפות מתאפיינות בהשחתות אתרים, מתקפות מניעת שירות, חדירה למאגרי נתונים והדלפת מידע, גניבת מידע אודות משתמשים, הדלפת נתונים חוזרים מתקיפות קודמות, תקיפות כופר, ניצול חולשות ברכיבי IOT לתקיפות מניעת שירות מבוזרות ועוד."

כיצד נוכל להתגונן בפני האיום?

ריכזנו עבורכם את מיטב ההמלצות להתגונן בפני מתקפות OpIsrael העתידות לבוא:

  1. הימנעו מפתיחת מיילים חשודים!
  2. המתקפה ככל הנראה תיעזר בהודעות הטקסט המתקבלות בענייני הבחירות – אל תלחצו על קישורים, כולל על קישורי "הסרה" למיניהם – עד לאחר המתקפה (11/4/2019)
  3. אל תעבירו הודעות שרשרת המכילות קישורים ומזהירות מפני המתקפה!
  4. אל תמסרו לאף גורם – לא באמצעות הודעת טקסט, הודעת וואטסאפ או שיחת טלפון – קודים אישיים לאימות חשבון, שמות משתמש או פרטים לחשבונותיכם.
  5. היזהרו ביותר מהודעות דוא"ל המתריעות על חשבון בנק/ טוויטר/ פייסבוק/ פייפאלשנחסמו. מניסיון העבר, בימים אלו מוגברים המיילים המתריעים על חסימת חשבונות – וודאו שיש לכם גישה לאימות דו שלבי לחשבונות אלו.

בעל עסק? מערך הסייבר הלאומי פרסם המלצות הגנה בסייבר לקראת פעילות "OpIsrael" בו מפורטות הפעולות שניתן לבצע כדי להגן על מכשיריכם. למידע נוסף ראו את המסמך הבא

למידע נוסף ראו הנחיות מערך הסייבר:

המלצות הגנה בסייבר לקראת פעילות "OpIsrael"

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">