מיליוני מחשבי PC עדיין מריצים גרסאות מיושנות של תוכנות פופולאריות

אנחנו כבר בשנת 2019, ומיליוני מחשבים עדיין מריצים לפחות אפליקציה מיושנת אחת או מערכת הפעלה מיושנת, דבר ההופך אותם לחשופים לאיומי אונליין וכן לפרצות אבטחה מוכרות.

Security vendor Avast, חברת אבטחה מהגדולות בעולם, פרסמה דו"ח לקראת 2019 ובו היא חושפת כי מיליוני משתמשים ברחבי העולם נותרים חשופים למתקפות סייבר עקב שימוש בגרסאות מיושנות של תוכנות פופולאריות במחשביהם.

על פי הדו"ח, Adobe Shockwave נמצאת בראש רשימת האפליקציות שלא מעודכנות, ולאחר מכן VLC Media Player, Skype, Java Runtime Environment, 7-Zip File Manager, ו-Foxit Reader.

גרסאות מיושנות של אפליקציות מותירות פתח עבור האקרים ופושעי סייבר לנצל את פרצות האבטחה בתוכנות האלו, מה שהופך משתמשים בהן למטרות פוטנציאליות למתקפות סייבר.

בנוסף לכך, כמעט 15% מכל המחשבים שמריצים את מערכת ההפעלה Windows 7 ו-9% מהמחשבים שמריצים את מערכת ההפעלה Windows 10 מריצים גרסה מיושנת של מערכת ההפעלה.

"רובנו מחליפים את הפלאפונים החכמים שלנו בתדירות גבוהה, אבל לא ניתן לומר את אותו הדבר על המחשבים שלנו. ה-PC הממוצע מחזיק 6 שנים אצל המשתמש, ועלינו לעשות יותר כדי לוודא כי המכשירים שברשותנו לא חושפים אותנו לסכנות מיותרות".

בשורה התחתונה – מערכות הפעלה ואפליקציות מעודכנות יגנו עליכם מפני מתקפות סייבר וכן ימנעו מהאקרים מלנצל את מכשירכם ולגנוב מכם מידע אישי ורגיש.

למידע נוסף ראו מקור:

מיליוני מחשבי PC עדיין מריצים גרסאות מיושנות של תוכנות פופולאריות

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">