Quora נפרצה – ומידע אודות 100 מיליון משתמשים נגנב

אתר השאלות והתשובות הפופולארי בעולם, Quora, הצטרף לרשימת האתרים הארוכה אשר ספגו דליפת מידע משמעותית בעת האחרונה. במסגרת הדליפה, נחשפו פרטים של עד 100 מיליון משתמשים הכוללים, בין היתר: שמות, כתובות מייל, כתובות IP, סיסמאות מוצפנות, הגדרות חשבון משתמש, שאלות, תשובות ותגובות.

מהצהרת החברה עולה כי קבוצה זדונית ולא מזוהה הצליחה לקבל גישה לאחת ממערכות החברה ולגנוב מידע של כ-100 מיליון לקוחות – כחצי מבסיס נתוני המשתמשים שלה.

כנראה שחלקכם עשה שימוש באתר ושכח זאת מזמן, אך הנה החלק המרתיע: ייתכן וחלקכם עדיין מחזיק בחשבון Quora ואינו מודע לכך. אתר השאלות והתשובות מקושר למבחני פייסבוק – וחלק מהמשתמשים מגלים כי ברשותם חשבון באתר על אף שהם לא זוכרים שנרשמו אליו.

בתקופה בה מתקפות סייבר ומקרי דלף מידע הם עניין שבשגרה, כדאי ואף מומלץ לסגור חשבונות שאינם בשימוש.

כיצד נגלה אם ברשותנו חשבון באתר? במידה וכן, כיצד נסגור אותו?

רשתות חברתיות

יתכן שנכנסתם לאתר Quora דרך פייסבוק או גוגל. כדי לנתק את חשבון הרשת החברתית שלכם מהאתר עליכם לנקוט בצעדים הבאים:

  1. כנסו לאתר ובדקו אם אכן קיים חשבון על שמכם
  2. במידה וכן, לחצו על תמונת הפרופיל בחשבונכם באתר Quora
  3. לחצו על "הגדרות" בתפריט הנפתח
  4. לחצו על "חשבון" בתפריט הצדדי
  5. בדקו אם החשבון שלכם מחובר לחשבון הרשת החברתית שלכם, ובמידה וכן נתקו אותו

מיילים מ-Quora

אם אתם מקבלים מיילים מאתר Quora, יש ברשותכם חשבון באתר. בנוסף ללחיצה על כפתור ביטול המנוי בתחתית המייל, באפשרותכם לשלוח מייל ל- privacy@quora.com ולבקש מהאתר למחוק את המידע שלכם. אולם, לאור המצב ייתכן והדבר ייקח זמן ממושך.

איך למחוק את חשבונכם

באתר Quora דף מיועד המפרט כיצד למחוק את חשבון המשתמש שלכם. אולם, לא ניתן למחוק את השאלות שפרסמתם עקב השתייכותן לקהילת האתר. למרות זאת, שמכם אינו מקושר לשאלות אלו.

כדי למחוק את האתר במהירות, לכו להגדרות הפרטיות של החשבון ולחצו על "מחק חשבון". האתר ידרוש מכם להכניס את הסיסמה כדי להשלים את המחיקה.

במידה והחשבון נפתח באמצעות גוגל או פייסבוק, עליכם ליצור תחילה סיסמה על ידי לחיצה על הלינק "שנה סיסמה" בצד העליון של הדף. לאחר מכן, עליכם ללחוץ על "צור סיסמה עבור החשבון". מרגע שתאשרו, החשבון יושבת מידית ותהליך המחיקה יחל.

תהליך מחיקת המידע לוקח 14 ימים, ובמידה ותיכנסו לאתר במהלך הזמן הזה – החשבון יתחדש ותהליך המחיקה יפסק.

במידה ואתם חוששים למידע שלכם ורוצים שהחשבון ימחק לפני התקופה המוזכרת מעלה, Quora מציעה למשתמשים ליצור עמה קשר באמצעות הטופס הייעודי באתר.

מה עוד אתם יכולים לעשות כדי להישאר בטוחים?

במידה והנכם חלק מאותם 100 מיליון המשתמשים שנפגעו, יהיה עליכם לשנות סיסמה לאתר ולאתרים נוספים בהם עשיתם שימוש באותה הסיסמה. אפילו אם לא קיבלתם מייל שאכן נפגעתם מהדליפה, מומלץ לפחות לשנות את הסיסמה לאתר.

בעוד מתקפות סייבר ממשיכות לפגוע בחברות אשר מחזיקות בכמויות עצומות של מידע, עליכם להיות זהירים לגבי האתרים בהם אתם בוטחים. יש לחשוב פעמיים לפני שאתם נרשמים לאתרים השונים וכן לוודא שאתם יודעים מה חברות הטכנולוגיה עושות כדי לשמור על המידע שלכם.

למידע נוסף אודות אירוע דלף המידע באתר החברה

למידע נוסף ראו מקורות:

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">