דו"ח חדש חושף – מפלגת הליכוד עשתה שימוש במאות חשבונות מזויפים

בידיעה שפורסמה הבוקר בידיעות אחרונות ובניו יורק טיימס דווח כי מפלגת הליכוד עשתה שימוש ברשת של מאות חשבונות מזויפים בטוויטר.

"באמצעות מחקר אלגוריתמי ותוכני, גילינו רשת של מאות חשבונות טוויטר אשר מקדמים את בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד. הרשת מורכבת ממאות חשבונות… ופועלת באמצעות מניפולציות, הכפשות, שקרים, הוצאת דיבה והפצת שמועות, באנונימיות, וללא קישור גלוי למפלגת הליכוד. בימי השיא שלה, הרשת כותבת אלפי ציוצים ביום לטובת נתניהו והליכוד", כך נכתב על ידי החוקרים.

בליכוד הכחישו כל קשר לפעילות בתגובתם לידיעות אחרונות: "הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אווטרים, פרופילים מזוייפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה. הפעילות הדיגיטלית של הליכוד חוקית לחלוטין ומדווחת כראוי בשקיפות מלאה למבקר המדינה ולגורמים המוסמכים. בניגוד לנטען, יונתן אוריך וטופז לוק לא מכירים את מר חדאד, הוא אינו מועסק על ידי הליכוד ואין להם או לליכוד קשר איתו".

מה הם בוטים ברשת החברתית טוויטר?

בוטים של טוויטר, קיצור של רובוטים, הם חשבונות משתמש אוטומטיים אשר מתקשרים עם טוויטר באמצעות ממשק תכנות יישומים (API). את הבוטים ניתן לתכנת כדי לבצע פעולות אנושיות רגילות כגון מעקב אחר משתמשים, לחיצת לייקים לציוצים, שליחת הודעות ישירות למשתמשים, והכי חשוב – ציוץ תכנים ושיתוף ציוצים של משתמשים מסוימים. לחלקם תפקיד משמעותי וחשוב, כגון ציוץ אודות רעידות אדמה בזמן אמת והם משמשים כמערכת התרעה. לעומת זאת, במקרה של קמפיין פוליטי, לרוב עושים בהם שימוש כדי לעורר עניין בהיקפים רחבים סביב תכנים מסוימים על ידי הפצת הודעות בהספק שאינו אנושי. במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אינדיאנה במרץ 2017 התגלה כי 15 אחוז מכל החשבונות בטוויטר הם בוטים.

כיצד ניתן לזהות בוטים?

עכשיו שאתם יודעים מה הם בוטים, כיצד תדעו לזהות אותם?

במאפיינים של הבוטים ניתן למצוא, בין השאר:

  1. תאריך היצירה של מרבית הבוטים יהיה מהתקופה האחרונה
  2. שמות משתמשי בוטים רבים מכילים מספרים, מה שיכול להעיד על יצירה אוטומטית
  3. בחשבון ניתן למצוא בעיקר שיתופי ציוצים מאשר ציוץ תוכן מקורי
  4. כמות הציוצים של החשבון נראה חריג לעומת משתמש אנושי
  5. לחשבון ככל הנראה יהיה מספר עוקבים גבוה, וכך גם מספר האנשים שהוא עוקב אחריהם. לעומת זאת, ניתן לזהות חלק מחשבונות הבוטים על ידי כך שהם מצייצים רבות אך מחזיקים במספר קטן של עוקבים
  6. בוטים רבים מצייצים את אותו התוכן כמו משתמשים אחרים באותם טווחי זמנים
  7. תגובות קצרות לציוצים אחרים יכולות להצביע על התנהגות אוטומטית
  8. לרוב לא תופיע ביבליוגרפיה, או לחילופין תמונה, בחשבונות בוטים

בנוסף, קיימות אפליקציות שונות אשר פותחו במיוחד כדי לזהות חשבונות בוטים ברחבי הטוויטר.

https://botometer.iuni.iu.edu/#!/

https://botcheck.me/

https://github.com/mkearney/tweetbotornot

למידע נוסף ראו מקורות:

https://www.symantec.com/blogs/election-security/spot-twitter-bot

https://www.haaretz.co.il/captain/net/1.7069228

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">