כיצד נמנעה מתקפת סייבר על אתר התאגיד בזמן שמאות אלפים צפו בשידורי גמר האירוויזיון

כמיליון וחצי איש צפו באתר התאגיד ומערכותיו בשידורי גמר האירוויזיון אבל מה שהם לא ידעו זה שמאחורי הקלעים נמנע ניסיון מורכב של מתקפת סייבר אשר ניסתה לדמות אירוע מתקפת טילים על מתחם האקספו בתל אביב.

אלון ברונפלד – מנהל מוצר ותשתיות ענן דיגיטל בתאגיד היה שם בזמן אמת למנוע את מתקפת הסייבר ומספר על רגעי הדרמה מאחורי הקלעים  "נעשתה הכנה מבעוד מועד למספר רב ומגוון של מתקפות סייבר ואכן 20 דקות לתחילת השידורים זה הגיע , התוקפים ניסו להחליף את השידור המקורי בקטע וידיאו בשם "טרורויזיון"  –קטע המדמה מתקפת טילים על מתחם האקספו בת"א ובו רעשי אזעקות, צילומי אמבולנסים ואנשים פצועים. עם הבנת מורכבות האירוע הוסר האתר המקורי והוחלף על מנת לטפל בו וזאת מבלי שאף אחד ישים לב או ידע על כך".  

מילוני הצופים אשר ראו את שידורי הגמר ללא הפרעה כלל לא היו מודעים לדרמה המתחוללת מאחורי הקלעים, ברגע שאותר האיום במערכות הסייבר החלו ניסיונות לאתר את מקור המתקפה ומשהובן כי מדובר במתקפה מורכבת הוחלט להחליף את האתר המקורי לדף סטטי ובזמן זה לנסות ולטפל באתר המקורי וזאת מבלי שאף אחד ישים לב לכך או ירגיש את השינוי.

לקח מזה שעתיים להשיב את המערכות לתפקוד מלא בשנית "במהלכם התייעצתי עם צוות מומחי מיקורסופט AZURE – מטה הסייבר הלאומי – ריבלייז – אפליקסטר – וחברת הפיתוח שלנו סייברסרב וצוות המוצרים של חטיבת הדיגיטל".

בשעה 2:07, כ-3 דקות לפני תום השידור, הוחזר האתר המקורי לפעילות מלאה וזאת מבלי שאף צופה הרגיש בקרבות הסייבר שהתנהלו מאחורי הקלעים.

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">