עושים שימוש ברמקולים חכמים? ההקלטות שלכם נשמעות על ידי אנשים

אמזון, אפל וגוגל כולן מעסיקות עובדים אשר מאזינים להקלטות של המשתמשים שלהן מהרמקולים החכמים ומהעוזרות הקוליות שלהן.

אתר החדשות Bloomberg העלה את הנושא לכותרות לאחר ששוחח עם צוות עובדים של אמזון אשר "בחן" את ההקלטות של אלכסה, העוזרת הקולית של החברה.

שלוש החברות הודו כי ההקלטות הקוליות של המשתמשים שלהן נבחנות מפעם לפעם כדי לשפר את הזיהוי הקולי. עם זאת, ההד הציבורי בתגובה לחשיפת האתר Bloomberg מצביע על כך שמשתמשים רבים אינם יודעים כי מאזינים להם.

אתר החדשות דיווח כי שוחח עם שבעה אנשים אשר בחנו קטעי אודיו מרמקולים מסוג Amazon Echo smart וכן ממכשירי אלכסה. אלו עברו על קטעי האודיו כדי לשפר את מערכת הזיהוי הקולי של החברה. ההקלטות של אמזון מקושרות למספר חשבון, לשם הפרטי של הלקוח וכן למספר הזיהוי של מכשיר ה-Echo. מספר אנשי צוות סיפרו לאתר כי חלקו קטעי אודיו משעשעים אחד עם השני. כמו כן, חלקם תיארו כי שמעו קטעי אודיו מטרידים כגון הטרדה מינית פוטנציאלית. עם זאת, כאשר פנו לאמזון זו טענה כי החברה אינה יכולה להתערב בנושא.

מה אמזון מסרה בתגובה?

בתנאי השימוש בשירותי אלכסה נכתב כי נעשה שימוש בהקלטות האודיו של המכשיר כדי "לענות על שאלותיך, למלא אחר בקשותיך, וכן לשפר את חווית השירות". עם זאת, לא נכתב במפורש כי בני אדם עוברים על אותן ההקלטות.

בהצהרה מטעמה מסרה החברה כי היא לוקחת ברצינות את נושאי האבטחה והפרטיות וכן עושה שימוש רק "במספר קטן מאוד של ההקלטות הקוליות של אלכסה".

"מידע זה מסייע לנו לשפר את הזיהוי הקולי ואת המערכות להבנת שפות, וזאת כדי שאלכסה תוכל להבין את בקשותיך, וכן כדי לוודא כי השירות פועל כראוי עבור כלל המשתמשים".

"ברשותנו אמצעי הגנה טכניים ומבצעיים, וכן אפס סובלנות לשימוש לרעה במערכת שלנו. לעובדים אין גישה ישירה למידע מזהה של האיש/ה או של החשבון ממנו נלקחה ההקלטה".

מה לגבי אפל וסירי?

גם אפל מעסיקה עובדים אשר מוודאים כי העוזרת הקולית שלה סירי אכן מפרשת את הבקשות שהיא מקבלת כראוי.

סירי מקליטה פקודות קוליות אשר מתקבלות דרך מכשירי האייפון ודרך הרמקול החכם homePod. לפי מדיניות האבטחה של אפל, פקודות קוליות לא נשמרות עם פרטים מזהים וכן מקושרות למספר זהות שרירותי אשר מתאפס בכל פעם שסירי נכבית.

פקודות קוליות אשר נשמרות לאחר שישה חודשים נשמרות ללא מספר הזהות השרירותי. כמו כן, העובדים אשר שומעים את ההקלטות אינם מקבלים פרטים מזהים או את מספר הזהות.

ומה לגבי גוגל?

מגוגל נמסר כי אנשים מטעמה אכן מקשיבים להקלטות קוליות מהעוזרת הקולית שלה אשר משולבת במרבית מכשירי האנדרואיד וברמקול הביתי. כמו כן, הקלטות קוליות אינן מקושרות למידע מזהה וכן עוברות עיבוד קולי כדי שלא ניתן יהיה לזהות את הדוברים.

האם רמקולים חכמים מקליטים את כל השיחות שלי?

אחד החששות של משתמשים הוא שרמקולים חכמים מקליטים בחשאי את כל השיחות שמתקיימות בביתם. בעוד רמקולים חכמים טכנית "מקשיבים" כל הזמן, בפועל הם לרוב לא מקשיבים לשיחות שלכם.

מרבית העוזרות הקוליות מקליטות ומנתחות קטעי אודיו קצרים כדי לזהות את מילות המפתח כגון "אלכסה", "אוקיי גוגל", או "היי סירי".

במידה והעוזרת הקולית מזהה את מילת המפתח העוזרת ממשיכה להקליט את בקשת המשתמש וזו נשלחת לשירות הזיהוי הקולי.

אם הרמקול היה שולח ברצף שיחות ארוכות לשרת מרוחק לצורך ניתוח ניתן היה לזהות זאת די בקלות, וחוקרי אבטחה לא מצאו הוכחה לכך.

האם ניתן לבטל את האפשרות שבני אדם יאזינו לקטעי האודיו שלי?

לפי הגדרות הפרטיות של אלכסה, לא ניתן לבטל את המעבר האנושי על קטעי האודיו. עם זאת, ניתן לבטל את השימוש בהקלטות שלכם כדי "לפתח אפשרויות חדשות".

גוגל מאפשרת לכם להקשיב להקלטות שלכם ולמחוק אותן בעמוד הפעילות שלי (https://myactivity.google.com/myactivity). כמו כן, ניתן לכבות את "מעקב אחר היסטוריית האינטרנט והאפליקציה (https://myaccount.google.com/activitycontrols) וכן את "פעילות האודיו" אשר העוזרת הקולית של גוגל מבקשת מכם להפעיל.

אפל לעומת זאת לא מאפשרת למשתמשים להקשיב להקלטות שלהם. בפורטל הפרטיות שלה (https://privacy.apple.com/), בו ניתן להוריד עותק של המידע האישי שלכם, נכתב כי החברה אינה יכולה לספק מידע "אשר אינו ניתן לזיהוי או שאינו מקושר לחשבון האפל שלכם".

כדי למחוק הקלטות קוליות אשר נוצרו על ידי סירי במכשירי IOS יש לגשת לסירי ולתפריט החיפוש בהגדרות ולכבות את סירי. לאחר מכן יש לגשת לתפריט המקלדת ולכבות את אפשרות ההכתבה.

למידע נוסף ראו מקור:

https://www.bbc.com/news/technology-47893082?intlink_from_url=https://www.bbc.com/news/topics/cz4pr2gd85qt/cyber-security&link_location=live-reporting-story

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">