מתקפת סחיטה ב-SMS – שלם 500 דולר או שנפרסם סרטון אינטימי שלך

אזרחים ישראלים רבים קיבלו בימים האחרונים הודעה למכשירם הנייד, בה כותב ההודעה מאיים להפיץ סרטון אינטימי, שצולם באמצעות השתלטות על המכשיר והפעלת המצלמה – ואז הפצה לכלל אנשי הקשר.

סחיטה מינית מסוג זה נקראת "Sextortion" ותוכלו לקרוא עליה עוד כאן. במקרים רבים, האקרים משתמשים במאגרים של סיסמאות ושמות משתמש שדלפו לאינטרנט על מנת להוכיח שהמידע המצוי ברשותם אותנטי.

הודעה זו הביאה אנשים רבים ומודאגים לבחון את האפשרויות שלהם בהינתן מצב כזה – האם לשלם? האם להתעלם? לאחר שההודעה הוצפה במקומות רבים, יחידת הסייבר של המשטרה, להב 433 פירסמה המלצה להתעלם מהודעה זו.

האם זה אפשרי?

תיאורטית, השתלטות על מכשיר נייד היא אפשרית. מעשית, הדבר דורש כוונה ראשונית ומשאבים. לצורך ביצוע השתלטות על מצלמה של סלולארי, נדרשת לתוקף גישה למכשיר או התקנת אפליקציה על המכשיר או מתן הרשאות לאפליקציה שיכולה לעשות כן. הדבר מצריך משאבים רבים מצד התוקף, ומיקוד במותקף ("טירגוט"). אם לא הורדתם אפליקציה חדשה, לחצתם על לינק או השארתם את הטלפון לא נעול – מרבית הסיכויים שההודעה נועדה להפחיד אתכם.

מה עושים כשמקבלים הודעה כזו?

פעמים רבות הודעות מסוג זה נשלחות בתפוצה רחבה, ועל כן ויראליות. ככל שהודעות כאלו ויראליות, תהיה אליהן התייחסות תקשרותית המסבירה מה לעשות, כולל פרסומים של גורמים כמו הCERT הלאומי ומשטרת ישראל.

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">