מסרתם מכשיר ישן? המידע שלכם עשוי להיות בידיים של האקר

היום, גנבים והאקרים כבר לא צריכים להסתמך על הרשת האפלה כדי למצוא מידע אישי. הם פשוט יכולים להיכנס לחנויות ולרכוש מכשירים טכנולוגיים יד שנייה אשר מלאים במידע אישי ורגיש.

במחקר שפורסם בחמישי, חוקר מטעם חברת האבטחה RAPID7, ג'וש פרנץ תיאר כיצד הוא רכש 85 מחשבים, החסנים ניידים ומכשירים נוספים בכ-650 דולר ומצא בהם כ-366,000 קבצים. רק שניים מהמכשירים שרכש עברו פרמוט תקין, ושלושה מכשירים היו מוצפנים. המידע שפרנץ מצא כלל מספרי ביטוח לאומי, תאריכי לידה, כרטיסי אשראי ומספרי טלפון.

"לאחר קניית המכשירים לקחתי אותם למחסן והתחלתי להוציא מהם מידע", הוא כותב. "בכל פעם שהבאתי מחשב בדקתי אם ניתן לאתחל אותו ואם הוא מוגן על ידי סיסמה. כתבתי קוד אשר רץ במחשב והוציא את כל הקבצים, התמונות, המיילים השמורים, וכן היסטוריית השיחות באפליקציות ההודעות. בסיום הייתי מקבל את כל הקבצים במסך הראשי ומושך אותם באמצעות החסן נייד".

בשנה שעברה חוקרים מטעם אוניברסיטת הרטפורדשיר מאנגליה חשפו כי שני שליש מכרטיסי הזיכרון אשר נמכרים בחנויות יד שנייה מכילים מידע אישי אודות בעליהם הקודמים. כמו כן, פורבס פרסמה כי רבים מכרטיסי הזיכרון הללו ניתן היה לרכוש באיביי ובחנויות יד שנייה.

המידע שפרנץ מצא נמכר במחירים זעומים בפורומים של האקרים, כאשר מספר ביטוח לאומי נמכר בדולר אחד ומאגר מידע גדול יותר במחיר של 3 דולרים בלבד.

למידע נוסף ראו מקור:

https://www.cyberscoop.com/erase-personal-data-old-computers-rapid-7/

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">