הונאת YouTube הפילה בפח 70,000 אנשים

פושעים אשר התחזו לכוכבי YouTube גנבו כסף מ-70,000 מעריצים, כך נחשף במחקר חדש. במסגרת ההונאה, נשלחו לינקים זדוניים מתוך האתר אשר פיתו את העוקבים של פיליפ דפרנקו, ג'יימס צ'רלס, ג'פרי סטאר ונוספים ללחוץ עליהם כדי לאסוף את הפרס.

ההונאה נחשפה כאשר מר דפרנקו פרסם סרטון אזהרה לעוקבים בעמוד שלו.

"סקרים אלו הם שמכניסים כסף למתחזים. ברגע שהמבקרים באתר מילאו את הסקרים, הארגונים אשר אוספים מידע אישי זה משלמים אחוזים למתחזים", נכתב במחקר. "אפילו אם האחוזים נמוכים, מתחזים אלו מפילים בפח מספיק אנשים כדי לממן את הקמפיינים שלהם".

המתחזים יצרו חשבונות מזויפים של אותם כוכבי האתר, ביקשו חברות מהמעריצים, פתחו עמם בשיחה ושלחו להם לינקים זדוניים.

במחקר שנערך אודות ההונאה נראה כי מעריצים אשר לחצו על הלינק נשלחו לאתר שהוקם על ידי המתחזים ובו התבקשו למסור שם, כתובת, מדינה וכתובת מייל כדי להיכנס להגרלה על כרטיסים, משחקי וידאו ואייפון X. ברגע שהזינו את פרטיהם האישיים, האתר בישר להם כי זכו בפרסים והאיץ בהם לענות על שאלון אשר הגיע לידי המתחזים.

הונאות אלו היו מוצלחות כל כך בעקבות הצלחת המתחזים בשכפול הפרופילים של כוכבי ה-YouTube והאתרים של חברות כגון Playstation, Snapchat, Nintendo ו-Samsung Galaxy.

YouTube נמנעה מלהגיב לאירוע.

כיצד נמנע שימוש לרעה במידע האישי שלנו?

הימנעו מלחיצה על לינקים מגורמים לא מוכרים ברשת האינטרנט! במידה וקיבלתם לינק ואינכם בטוחים אם מדובר במקור לגיטימי, צרו קשר עם הגורם השולח וודאו את אמינות הקישור.

למידע נוסף ראו מקור:

הונאת YouTube הפילה בפח 70,000 אנשים

 

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">