מדוע אסור לכם להשתמש בתחנות העגינה בשדה התעופה

כולנו מכירים את זה – בעוד אנו מחכים לטיסה בטרמינל והסוללה הולכת ואוזלת, אנו קורצים לעבר תחנת העגינה הקרובה אלינו כדי שתציל אותנו. אלא מסתבר שעלולות להיות לכך השלכות מסוכנות.

האקרים יכולים לתכנת את עמדות העגינה כך שיתקינו תוכנה זדונית על גבי הטלפון החכם שלכם או לחילופין ידלו עליכם מידע ללא ידיעתכם. "חיבור של הפלאפון לתחנת עגינה ציבורית שקולה להכנסת מברשת שיניים שנמצאה בצד הדרך לחלל הפה. אין לך מושג איפה זה היה", כך אומר קלב ברלו, סמנכ"ל בחברת IBM. "וזכרו כי כבל העגינה עשוי להעביר מידע".

עדיף אם כך להביא עמכם את המטען המקורי שלכם ולחבר אותו לשקע החשמל, או להצטייד בסוללת גיבוי כדי להטעין את הפלאפון שלכם. אם אתם מתעקשים על שימוש בתחנות העגינה, ברלו ממליץ להשקיע 35 שקלים ולרכוש Juice-Jack Defender – מעין דונגל אשר ניתן לחבר לקצה כבל הטעינה ואשר חוסם מעבר של מידע. הכבל מעביר אך ורק חשמל", אומר ברלו.

על אף שאזהרה זו מעט חריגה עבור התייר הממוצע, ברלו טוען כי כדאי לחשוש מפני שימוש בתחנות עגינה ציבוריות. יותר ויותר האקרים ברמה הלאומית מרכזים מאמצים כנגד תיירים, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי IBM.

כמו כן, ברלו ממליץ להימנע מלאסוף מוצרי טכנולוגיה שנשכחו על ידי תיירים אחרים. "נניח שאני בן אדם רע ואני מגיע לשדה תעופה – אני לא אפרק את תחנת העגינה בקלות רבה, אך אני יכול להשאיר כבל טעינה של אפל על הרצפה. אחד מכם כנראה היה עובר ליד הכבל, אוסף אותו ומשתמש בו להטענת המכשיר. אולם, בתור הכבל מסתתר צ'יפ מיוחד אשר יעביר את התוכנה הזדונית ישירות למכשיר שלכם."

למידע נוסף ראו מקור:

https://www.forbes.com/sites/suzannerowankelleher/2019/05/21/why-you-should-never-use-airport-usb-charging-stations/#53c10d305955

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">