עדכנו באופן סדיר את התוכנות שלכם – כך תשמרו על עצמכם מפני האקרים

כולנו מכירים את החלונות הקופצים של ווינדוס או הסמארטפון, שאומרים לנו שיש צורך להתקין עדכון חדש.

בנוסף, ייתכן שמדי פעם אתם רואים כתבות על עדכון ווינדוס (מיקרוסופט מוציאה עדכון כזה פעם בחודש, הנקרא גם "Patch Tuesday") או על תוכנות אחרות.

אז למה כל כך חשוב לעדכן תוכנות?

כל כמה זמן, כל יצרנית תוכנה מוציאה עדכון המטפל בבעיות אבטחה אשר התגלו בתוכנה. בעיות אלו נקראות גם חולשות (Vulnerabilities), והן למעשה פרצות באמצעותן האקר יכול להתקין רושעה על המכשיר שלנו. כאשר אנו מתקינים את עדכון התוכנה, אנו למעשה מגנים על עצמנו מפני החולשות המוכרות, בהן האקרים מן השורה עושים את השימוש הרב ביותר.

חשוב להבין שכל תוכנה בה אנו משתמשים יכולה להיות מקור ההדבקה – דפדפן האינטרנט, תוכנות Office ואפילו Zoom. כתבנו עבורכם מדריך קצר המסביר את החשיבות וכיצד לעדכן את התוכנות שברשותכם.

אם אני מתקין את העדכונים אני לא בסכנה יותר?

חשוב להדגיש – עדכון תוכנות אינו תחליף להתנהגות אחראית ונכונה ברשת. עדיין חשוב להיזהר מ-Phishing, להתקין תוכנת אבטחה איכותית, לא להוריד קבצים מפוקפקים למחשב וכך הלאה.

בנוסף, קיימת סכנה תיאורטית שמכשירנו יודבק ברושעה על ידי חולשת zero-day. חולשה זו היא חולשה שאינה מוכרת ליצרנית התוכנה, או לחלופין שיצרנית התוכנה עדיין לא הוציאה עדכון אבטחה שיסגור אותה. אך חשוב להבין שחולשות כאלה הן מצרך נדיר, ולרוב נמכרות בסכומים אדירים, כך שלרוב הן אינן בשימוש תכוף של האקרים.

כך למשל, לאחרונה התפרסמה ידיעה על כך שחולשת zero-day ב-Zoom נמכרת ב-500,000$.

אז איך ניתן להישמר?

  • במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר האקרים יוצאים מגדרם על מנת להדביק אתכם ברושעה – הקפידו לעדכן את התוכנות בהן אתם משתמשים מיד כאשר קופץ החלון המבקש מכם לעשות זאת – אל תדחו זאת לזמן אחר.
  • התקינו תוכנת אבטחה איכותית על המחשב או הסמארטפון.
  • הקפידו על התנהגות נכונה ברשתהיכנסו לעמוד המדריכים שלנו למידע רב בנושא.

 

בהצלחה!

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">