אתגר מומו (MOMO) – משחק מסכן חיים או פלטפורמה לגניבת מידע?

"מומו",  הוא שמו של אתגר רשת וויראלי הגורם לבהלה בקרב הורים אשר ילדיהם נחשפים אליו ברשתות החברתיות השונות.בתי ספר רבים מזהירים את הורי התלמידים כי עליהם להגן על ילדיהם מפני בובת ה- "MOMO" המסוכנת. לצד זאת, גורמים משטרתיים טוענים כי האתגר הוא "אגדה אורבנית" שאין בה ממש.

מנגד, קיימות סברות הטוענות כי העומדים מאחורי המשחק – הם האקרים אשר משתמשים במשחק לצורך איסוף וגניבת מידע על ילדים ובני נוער.

מהו אתגר מומו (MOMO)?

אתגר מומו הוא משחק whatsapp מסוכן, המטרגט ילדים צעירים וסימן ההיכר שלו היא בובה מפחידה. הילדים מקבלים באמצעות הודעות וואטסאפ תמונות אלימות ומשימות שונות ומסוכנות, חלקן אף מעודדות את הילדים להתאבד.

בית הספר היסודי "סנט בדס" בקליפורניה, ארה"ב, לקח את הנושא ברצינות ויצא בפניה אל ההורים בה הזהיר אותם להיות עירנייים.

"ממשחק קליל ומהנה, המשחק מהר מאוד חושף את הילדים לתכנים אפלים, ומעודד אותם לבצע מעשי אלימות, פגיעה באחרים, ברכוש – ולבסוף בעצמם, באמצעות סדרה של אתגרים מסוכנים". עוד הוסיף בית הספר ואמר, שילדים נחשפים לתכנים "מטרידים" ולא נעימים, ובייחוד במקרים של חוסר רצון הילד להמשיך ולשחק. במספר מקרים דווח על החדרת התמונה אל סרטונים לא רשמיים של תכנים המיועדים לילדים – כמו פורטנייט ו"פאפא פיג".

 

איך ניתן להגן על הילדים?

בישראל דווחו מספר מקרים על ילדים שנתקלו בבובה MOMO, ומכך גם על נפגעי חרדה.

במקרה שבו ילדכם נפגע מפעילות כזו או אחרת, תוכלו ליצור קשר עם מרכז "נטיקה" להתמודדות עם תכנים פוגעניים וגם לפנות למוקד 105 להגנה על ילדים במרחב הסייבר.

 

  1. היו מעורבים בחיי הרשת של הילדים – הנחו את הילדים לשוחח עמכם ולפנות אליכם בכל אירוע מאיים שהם חווים ברשת.
  2. הפעילו בקרות הורים על מכשירים – אם באמצעות אפליקציה או אם באמצעות הגדרות בקרות ההורים בחנות האפליקציות.
  3. הנחו את הילדים לא למסור מידע פרטי או לחלוק תמונות שלהם עם אף גורם ברשת.
  4. דווחו על כל תוכן הפוגעני וחסמו את המספרים מהם נשלחים התכנים: דווח גם לווטאסאפ. וואטסאפ נוקטת ביד חמורה עם מפיצי תכנים פוגעניים ואף חוסמת חשבונות
  5. צרו קשר עם הרשויות בכל מקרה של חשד לפגיעה.

 

לעיון נוסף קראו מקור:

https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-47359623

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">