הונאת פישינג – ביטוח לאומי

בימים האחרונים מופצת הודעת טקסט, כביכול מטעם הביטוח הלאומי, באמצעות שירותי ה-whatsapp ושירותי ה-SMS המציעה לבדוק אם ילידי השנים 1990-2019 זכאים להטבה מסוימת.

מדובר בהונאת פישינג ולא בהודעה רשמית של המוסד לביטוח לאומי: איכות התמונה ירודה, קיימות שגיאות כתיב וכתובת האתר בו נוחתים אינה קשורה לביטוח הלאומי.

הודעה זו היא חלק ממתקפת פישינג שרצה בימים האחרונים, ובה ניתן לראות מאפיינים זהים למתקפת פישינג מטעם שופרסל.

מדובר בתופעה אשר חוזרת אחת לכמה זמן, לכן חשוב מאוד להיות עירניים ולהכיר את הנוסחים החוזרים: באוגוסט 2018 כתבנו על כך שיש מתקפת פישינג מטעם הביטוח הלאומי – והנה אנו רואים אותה שוב.

חשוב מאוד להכיר ולזהות שאירועים אלו, גם אם נעלמו – עדיין שבים וצצים מעת לעת.

מה עליכם לעשות אם תקבלו את ההודעה הזו?

  1. הדבר הכי חשוב במקרים כגון אלו – אל תפתחו את הקישור.
  2. אם כבר נכנסתם לקישור: אל תלחצו על כפתורים נוספים בתוך העמוד, אל תורידו אף קובץ, ואל תנדבו פרטים אישיים שלכם, ובמיוחד לא פרטים פיננסיים כגון פרטי כרטיס אשראי או פרטי חשבון בנק.
  3. מחקו את הודעת ה-SMS מתיבת הדואר הנכנס שלכם, כדי שלא תיכנסו לקישור כזה בטעות בהמשך.
  4. אם אתם מעוניינים להיות אזרחים טובים, הודיעו על המייל החשוד לשירות של החברה, על מנת שהיא תדע להזהיר את שאר לקוחותיה מפניו.
  5. אם יש בכם ספק האם באמת מדובר בהטבה, צרו קשר ישיר עם החברה השולחת ובדקו האם הם שלחו לכם הודעת SMS כזו. התשובה כמעט תמיד תהיה "לא".
  6. היו אחראיים – אל תעבירו הודעת SMS זו לחברים ובני משפחה. ככל שיותר אנשים מקבלים את ההודעה, נוצרת תחושה שמדובר במבצע אמיתי – כשאין זה כך.

למידע נוסף על פישינג ועל הסכנות בו וכיצד להתגונן מפניו

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">