שימוש לרעה בחשבון משתמש

במידה והבחנתם בתנועה חשודה בחשבון הבנק, פוסט שלא פרסמתם ברשת החברתית, או מייל שלא שלחתם בחשבון – יכול להיות שנעשה שימוש לרעה בחשבון המשתמש שלכם. פריצה לחשבון מתרחשת ממגוון רחב של סיבות: שימוש בסיסמאות פשוטות, פרטים אישיים שנחשפו בדליפת מידע המונית, איבוד ארנק וכו' . במסגרת הפריצה יכולים התוקפים לגשת למידע הרגיש שלכם, לבצע מניפולציות ושינויים בחשבונותיכם ואף לגנוב מכם כסף.

כיצד ניתן להתמודד אם פרצו לכם לחשבון?

  1. כנסו לחשבון ושנו את הסיסמה. במידת האפשר, שנו גם את שם המשתמש. אם אין באפשרותכם להיכנס לחשבון (שם המשתמש ו/או הסיסמה שלכם אינם עובדים) – צרו קשר עם החברה הרלוונטית ובררו כיצד ניתן לשחזר או לסגור את החשבון. במידה והשתמשתם באותה הסיסמה במקומות אחרים – שנו אותה גם שם.
  2. במידה ונחשפו פרטי האשראי שלכם – צרו קשר עם הבנק ו/או חברת האשראי שלכם, בטלו את כרטיס האשראי והגישו בקשה לכרטיס חדש. עברו על פירוט האשראי – מצאתם חיוב חשוד? צרו קשר עם מחלקת ההונאות של חברת האשראי ובקשו להסיר אותם.
  3. במידה ונחשפו פרטי חשבון הבנק שלכם – צרו קשר עם הבנק, בקשו לסגור את החשבון ולפתוח אחד חדש במקומו. עברו על פירוט החיובים החודשי – מצאתם חיוב חשוד? צרו קשר עם מחלקת ההונאות של הבנק ובקשו להסיר אותם.

כיצד נימנע מהפריצה הבאה ?

  1. החליפו סיסמאות לכל החשבונות האינטרנטיים שברשותכם אחת ל-120 יום לפחות. ודאו כי הנכם עושים שימוש בסיסמאות חזקות וכי אינכם משתמשים באותה הסיסמה למספר חשבונות.
  2. עברו אחת לחודש לפחות על פירוט חיובי האשראי וחיובי הבנק וודאו כי אין תנועות חשודות בחשבונותיכם. שימו לב כי גם חיובים קטנים לכאורה יכולים להוות תמרור אזהרה. לעיתים גנבים ימשכו סכום קטן מהחשבון, ובמידה ואף אחד לא שם לב – הם יחזרו למשוך הרבה יותר.
  3. גרסו/גרטו מסמכים/מדיות המכילים מידע אישי – ודאו כי לפני שאתם משליכים את המסמכים ו/או המדיות לאשפה הם אינכם מכילים מידע שיכול לשמש גנבים לפרוץ לחשבונכם.
  4. היזהרו בעת שימוש ברשתות WIFI ציבוריות – רשתות אלו לרוב מאובטחות ברמה נמוכה אם בכלל, מה שמאפשר לכל מי שמחזיק .בכלים הנכונים לעקוב אחר הפעילות שלכם ברשת. לכן, הימנעו מגישה למידע אישי ומשיתופו בעת הגלישה ברשת ציבורית

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">