עשרת הדיברות להגנה על עסקים קטנים ברשת
בעלי עסקים שמשתמשים ברשתות חברתיות כדי לנהל את פעילותם הפכו בשנים האחרונות למטרה מרכזית של מתקפות סייבר. החדשות הטובות – יש איך להתגונן ולהימנע מנזקים. להלן עשרה טיפים בסיסיים כיצד להגן על העסק שלכם ברשת:
- אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – פעלו בערוצים נוספים במקביל לרשתות חברתיות- אתר אינטרנט, כתובת מייל, תיבות צ'אט וכדומה
- אל תחלקו קודים, סיסמאות או פרטי התחברות של חשבונות העסק עם אף גורם חיצוני – גם אם זה פנייה שנראית רשמית מטעם הפלטפורמה או מחבר או בן משפחה מוכר
- סיסמאות – הקפידו על סיסמאות מורכבות, אל תמחזרו ודאגו לרענן אותן מידי פעם (אחת לשלושה חודשים כדאי להחליף את כל הסיסמאות)
- הפעילו אימות דו שלבי – אימות כפול עבור כניסה לחשבונות עשוי להכשיל את מרבית המתקפות על הרשתות החברתיות שלכם
- חשדו תמיד בקישורים שאינם ברורים ואל תמהרו ללחוץ עליהם לפני בדיקה (לעיתים קרובות קישור זדוני יכול להגיע דווקא מכתובת מוכרת)
- מנהלי חשבונות (אדמינים) ובעלי תפקידים נוספים – הקפידו למנות לפחות שני אדמינים לכל חשבון של העסק. צרו בעלי תפקידים שונים בדף וודאו שלא נתתם הרשאות נרחבות לאדם שאתם לא סומכים עליו
- קבלת התראות אבטחה – הפעילו קבלת התראות על כל התחברות או ניסיון התחברות ממכשיר, דפדפן או מיקום לא מוכרים
- היזהרו מתוספים לדפדפן או מאפליקציות צד ג' –אם אתם יכולים להמנע- המנעו! בחרתם להתקין- עשו זאת ממקורות רשמיים ולאחר שקיבלתם המלצות
- אפליקציות צד-שלישי בעלות גישה לחשבון – מתחברים לאפליקציות ואתרים באמצעות הפייסבוק והגוגל שלכם? בדקו איזה מידע ואילו הרשאות אתם משתפים עם האפליקציה/אתר
- גיבויים – צרו עותק של התוכן שאתם מעלים לרשתות החברתיות, וגבו אותו באופן קבוע. קחו בחשבון שמה שנמצא ברשת יכול גם ללכת לאיבוד
0 תגובות