עשרת הדיברות להגנה על עסקים קטנים ברשת

לרגל חודש הגנת הסייבר, איגוד האינטרנט הישראלי מציע עשרה טיפים חשובים שכל בעל עסק עם נוכחות דיגיטלית חייב להכיר וליישם כדי להגן על עצמו ועל פעילויותיו.

בעלי עסקים שמשתמשים ברשתות חברתיות כדי לנהל את פעילותם הפכו בשנים האחרונות למטרה מרכזית של מתקפות סייבר. החדשות הטובות – יש איך להתגונן ולהימנע מנזקים. להלן עשרה טיפים בסיסיים כיצד להגן על העסק שלכם ברשת:

  1. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – פעלו בערוצים נוספים במקביל לרשתות חברתיות- אתר אינטרנט, כתובת מייל, תיבות צ'אט וכדומה
  2. אל תחלקו קודים, סיסמאות או פרטי התחברות של חשבונות העסק עם אף גורם חיצוני – גם אם זה פנייה שנראית רשמית מטעם הפלטפורמה או מחבר או בן משפחה מוכר
  3. סיסמאות –  הקפידו על סיסמאות מורכבות, אל תמחזרו ודאגו לרענן אותן מידי פעם (אחת לשלושה חודשים כדאי להחליף את כל הסיסמאות)
  4. הפעילו אימות דו שלבי –  אימות כפול עבור כניסה לחשבונות עשוי להכשיל את מרבית המתקפות על הרשתות החברתיות שלכם
  5. חשדו תמיד בקישורים שאינם ברורים ואל תמהרו ללחוץ עליהם לפני בדיקה (לעיתים קרובות קישור זדוני יכול להגיע דווקא מכתובת מוכרת)
  6. מנהלי חשבונות (אדמינים) ובעלי תפקידים נוספים – הקפידו למנות לפחות שני אדמינים לכל חשבון של העסק.  צרו בעלי תפקידים שונים בדף וודאו שלא נתתם הרשאות נרחבות לאדם שאתם לא סומכים עליו
  7. קבלת התראות אבטחה – הפעילו קבלת התראות על כל התחברות או ניסיון התחברות ממכשיר, דפדפן או מיקום לא מוכרים
  8. היזהרו מתוספים לדפדפן או מאפליקציות צד ג' –אם אתם יכולים להמנע- המנעו! בחרתם להתקין- עשו זאת ממקורות רשמיים ולאחר שקיבלתם המלצות
  9. אפליקציות צד-שלישי בעלות גישה לחשבון – מתחברים לאפליקציות ואתרים באמצעות הפייסבוק והגוגל שלכם? בדקו איזה מידע ואילו הרשאות אתם משתפים עם האפליקציה/אתר
  10. גיבויים – צרו עותק של התוכן שאתם מעלים לרשתות החברתיות, וגבו אותו באופן קבוע. קחו בחשבון שמה שנמצא ברשת יכול גם ללכת לאיבוד

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">