מה לעשות אם פרצו לי לאינסטגרם?

  1. ודאו שיש לכם גישה לפרטי ההתקשרות המשויכים לחשבון. אם מישהו ניסה לפרוץ לכם, תקבלו התראה על כך באפליקצית אינסטגרם תחת "פעילות", ובמייל המקושר אליו. במידה והספקתם לגשת להתראה באפליקציה לפני שנזרקתם מהחשבון (עקב שינוי הסיסמא בצדו של התוקף) אינסטגרם ישאלו האם אתם ביצעתם את ההתחברות שהם זיהו כעת, וכשתסמנו "לא מדובר בי", תתבקשו לשנות את הסיסמא. לרוב, משתמשים אינם מספיקים לראות התראה זו, ונאלצים לראותה באמצעות המייל בלבד. היו עירניים – מיילים מסוג זה עשויים להיות גם פישינג.
    דוגמא למייל מתחזה מאינסטגרם – שימו לב לכתובת ממנה נשלחה ההודעה:

2.  התראות אבטחה מאינסטגרם יגיעו מהכתובות הבאות:
security@mail.instagram.com & no-reply@mail.instagram.com

3. לרוב, התוקפים ישנו מיד את פרטי ההתקשרות המשויכים לחשבונכם (דוא"ל,מספר טלפון). התראות האבטחה המוזכרות בשלב 2 יבשרו על שינויים אלו, ויציעו לכם לאבטח את החשבון.

4. לחצו על "Secure your account here/אבטח את חשבונך כאן". ודאו שאתם עושים זאת מתוך מכשיר מוכר, שנהגתם להתחבר לאינסטגרם באמצעותו (מחשב, טלפון או טאבלט).

5. בשלב זה תישאלו האם המידע בפרופיל שלכם תקין. ככל הרוב תראו את המייל\טלפון של התוקף במקום את שלכם. סמנו "No, secure my account/לא,אבטח את חשבוני".

6. צרו סיסמא חדשה, ועברו  על הגדרות החשבון לראות שהן עדכניות. ודאו שזרקתם משם את פרטי ההתקשרות (דוא"ל,טלפון) של התוקף

7. אבטחו את החשבון באמצעות אימות דו שלבי. כך עושים זאת.

8. ודאו בהגדרות האינסטגרם, תחת "Apps and Websites", שאין גישה לחשבון לאפליקציות שאינכם מכירים.

9. היכנסו ללינק הבא, ונתקו כל Session שאיננו שלכם.

מה לעשות אם נתקעתי בשלבים 3-4?

10. היה והתראות האבטחה שקיבלתם בשלבים 3-4 מובילות לדף ריק או ללינק שבור/פג תוקף – בקשו מאינסטגרם עזרה דרך מסך ה-Login באפליקציה: באנדרואיד לחצו על "לקבל עזרה בהתחברות", ובאייפון לחצו על "שכחתי סיסמא", ועקבו אחר ההוראות. אם עדיין לא הצלחתם, במסך שאחרי קבלת עזרה בהתחברות (באנדרואיד)/שכחתי סיסמא (באייפון), לחצו על "יש לך צורך בעזרה נוספת" בתחתית המסך, ועקבו אחר ההוראות לקבלת קוד אבטחה.

11. אם לא קיבלתם קוד אבטחה, לחצו על "אין לי אפשרות לגשת לדוא"ל או למספר טלפון זה", ועקבו אחר ההוראות.

12. לאחר מכן תקבלו מייל מאינסטגרם שנועד לאמת את זהותכם – עקבו אחר ההוראות על מנת להשיב את חשבונכם.

13. אם הסיסמא ששימשה אתכם לאינסטגרם משמשת אתכם גם לשירותים אחרים, החליפו גם בהם בהקדם את הסיסמא. היכנסו למדריך שלנו על סיסמאות למידע רב נוסף על יצירת סיסמאות חזקות.

14. הודיעו לחברים שלכם שחשבונכם נפרץ, והנחו אותם להתעלם מהודעות מוזרות המגיעות מכם.

15. בצעו בקרת נזקים, ונסו להבין מה נחשף להאקרים.

16. בצעו סריקת אנטי-וירוס על המחשב והסמארטפון שלכם. ייתכן ופריצה למחשב/סמארטפון היא הדרך בה השיגו התוקפים את הסיסמא.

17. למידע נוסף על אימות דו-שלבי, היכנסו למדריך שלנו בנושא.

18. שימו לב! אם מדובר בחסימת החשבון מצדה של אינסטגרם, ולא בפריצה, היעזרו במדריך שכאן.

19. אם עדיין לא הסתדרתם, מוזמנים לפנות אלינו ל-hello@block.org.il.

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">