מה לעשות אם נפלתי קורבן להונאת קניות ברשת?

איך אדע שנפלתי קורבן להונאת קניות ברשת?

לעיתים, זה יכול לקחת זמן רב – בתלות בסוג ההונאה: אתרים מסוימים ייקחו את כספכם ולא ישלחו את המוצר. אחרים גם יגנבו את פרטי כרטיס האשראי שלכם ויעשו בו שימוש לצרכיהם.

בכל מקרה, חשוב לשים לב למספר דגלים אדומים בקניות ברשת:

  • המבצע היה טוב מכדי להיות אמיתי.
  • האתר ביקש מכם פרטים "מוזרים" (למשל – צילום דרכון או ת.ז).
  • אין מנעול לצד ה-URL בדף הקנייה (דבר המעיד על כך שהתקשורת עם האתר איננה מאובטחת).
  • אין לאתר כתובת מסודרת/לא עונים לשירות לקוחות/ללא ביקורות כלל ברשת (שימו לב שאספקטים אלה עשויים להיות קיימים גם באתרים מהימנים. עם זאת, חשבו פעמיים לפני שאתם קונים באתר כזה).
  • חויבתם בסכום גבוה יותר ממה שהובטח.

מה לעשות אם נפלתי קורבן?

  1. בטלו באופן מיידי את כרטיס האשראי בו השתמשת, ופנו לחברת האשראי בבקשה להחזר כספי. על פי החוק (החל מסעיף 5), חברת האשראי אמורה להחזיר לכם את הכסף שנגנב (לפחות את רובו המוחלט – שימו לב לסייגים הקיימים בחוק).
  2. השתמשתם ב-Paypal? מעולה, לתוקפים לא תהיה גישה לפרטי כרטיס האשראי. עם זאת, פנו ל-Paypal באופן מיידי כדי לקבל את הכסף בחזרה דרך ה-Buyer Protection.
  3. אם נרשמתם לאתר עם יוזר וסיסמא זהים לשירות אחר – החליפו אותם בשירות האחר בהקדם.
  4. הורדתם קובץ כלשהו מהאתר? ייתכן וזוהי נוזקה. היכנסו למדריך העזרה הראשונה שלנו כדי לדעת מה לעשות אם אתם חושבים שהותקנה לכם נוזקה על המחשב.
  5. הזהירו אחרים מלקנות באותו אתר.
  6. במידת הצורך, הגישו תלונה במשטרה.
  7. אם נרשמתם עם מספר טלפון או כתובת מייל, ייתכן שהכנסתם את עצמכם לרשימת ספאם ופישינג של מפעילי האתר. היכנסו למדריך שלנו על פישינג כדי ללמוד עוד כיצד להיזהר.
  8. היכנסו למדריך שלנו על קניות ברשת למידע נוסף על הנושא.
  9. ביצעתם כל מה שהצענו ועדיין לא הסתדרתם? מוזמנים לפנות אלינו לקו הסיוע לאינטרנט בטוח

0 תגובות

הצג:
הוסף תגובה
"> ">